کد خبر: ۵۵۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طرح پرورش ماهیان خاویار هم‌اکنون در مرحله تجهیز مزرعه است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «منصور حقی‌راد» با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با این مهم موافقت به عمل آورده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهیان خاویار تجهیزات و سیستم‌های لازم خریداری شده است.

وی به اهمیت پرورش ماهیان خاویار در استان اشاره و عنوان کرد: ماهیان خاویار از جمله محصولات استراتژیکی کشور به‌شمار می‌روند؛ چراکه در صورت تولید ماهیان مذکور، بازار عرضه آن تامین است و به راحتی امکان صادرات آن وجود دارد. تولید بچه ماهیان خاویار و پرورش آن زیر نظر دامپزشکی انجام می‌شود و پس از رسیدن به وزن بالای یک کیلوگرم پلاک‌کوبی خواهند شد؛ در غیر این صورت به‌عنوان محصول قاچاق در نظر گرفته می‌شود.

حقی‌راد به تولید بچه ماهیان کپور و تولید نشدن آن در استان اشاره کرد و گفت: علت تولید نشدن بچه ماهیان کپور در حقیقت مشکل بودن فرایند تکثیر آن و نیاز به تامین هورمون برای آن‌ها است؛ به همین علت بچه ماهیان کپور از استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازنداران تامین می‌شود.

وی افزود: تولید و پرورش ماهیان گرمابی همانند کپور به حجم آب بالا و زمینی با مساحت بسیار احتیاج دارد، از این رو کمتر در استان زنجان به آن پرداخت شده است و اکثریت قریب به اتفاق مزارع پرورش ماهی، مزارع ماهیان سردآبی است؛ از این رو در سال گذشته ۱۴ هزار تن ماهی سردابی تولید شده است اما این در حالی است که تنها میزان ۲۰۰۰ تن ماهی گرمابی به مرحله تولید رسیده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
خاویار تو زنجان !جل الخالق
نظر شما
ادامه