کد خبر: ۵۵۱۱۳
 
 

رئیس پارک ملی بمو با بیان اینکه با قراردادن بسته‌های علوفه در سطح منطقه غذای کافی برای حیوانات تامین شده است، گفت: برای ماندن این حیوانات و خارج نشدن آنان از منطقه، مقدار معینی علوفه تهیه شده که در نقاط مختلف پارک قرار گرفته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «علی آرندی» رئیس پارک ملی بمو از تلاش شبانه روزی محیط بانان جهت بستن تمامی خروجی های منطقه حفاظت شده بمو خبر داد و تصریح کرد: با زیر نظر گرفتن مناطق حساس بمو و پالایش دقیق توسط محیط بانان حتی یک آهو نیز از منطقه حفاظت شده خارج نشد.

وی افزود: سردی هوا و بارش برف در منطقه حفاظت شده پارک ملی بمو از یکسو و جستجو برای بدست آوردن غذا از سویی دیگر باعث خروج احتمالی برخی حیوانات منطقه بمو و نزدیک شدن آنان به مناطق مسکونی را به دنبال خواهد داشت.

آرندی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه ۲ تن علوفه توسط گروهی از دندان پزشکان شیراز برای این حیوانات نیز خبر داد و افزود: کروهی از دندان پزشکان دوست دار طبیعت که نسبت به این موضوع نگران بودند با حضور در منطقه بیش از ۲ تن علوفه خریداری کردند و در نقاط مشخص شده برای مصرف حیوانات قرار دادند.

رئیس منطقه حفاظت شده بمو در بخش پایانی سخنان خود از وجود بیش از ۳۰۰۰ آهو، میش، قوچ و ... در منطقه حفاظت شده بمو با مساحتی نزدیک به ۴۸ هتکار خبر داد.

 

نظر شما
ادامه