کد خبر: ۵۵۱۵۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
روایت‌های متفاوت از نتیجه یک جلسه مشترک:
«علی ابراهیمی» افزود: کمیسیون اختیار این را ندارد که در این خصوص مصوبه بدهد...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ چند روز پیش جلسه مشترکی به میزبانی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و با حضور متولیان حوزه پزشکی و دامپزشکی و شهرداری کشور برای حل یکی از مسائل بخش خصوصی دامپزشکی تشکیل شد که تا این لحظه، ۳ روایت متفاوت از دل آن بیرون آمده است.

رئیس سازمان دامپزشکی می‌گوید که قرار شد وزارت بهداشت در خصوص اجازه فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در اماکن مسکونی اعلام نظر کند، رئيس سازمان دامپزشکی معتقد است که مقرر شد کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص فعالیت دامپزشکان در اماکن مسکونی مصوبه بدهد و حالا سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید که باید خود نظام دامپزشکی و شهرداری بر سر این مساله به یک تفاهم موقت برسند.

«علی ابراهیمی» به حکیم مهر می‌گوید: «کمیسیون اختیار این را ندارد که در این خصوص مصوبه بدهد.»

حکیم مهر:‌ محورهای مورد بحث در جلسه چند روز پیش کمیسیون کشاورزی با متولیان حوزه سلامت چه بود؟

بنده در جلسه حضور داشتم و بحث بر سر این بود که برای کلینیک و مطب دامپزشکان در شهرهای بزرگی مثل تهران، آن طور که باید یک برنامه حساب‌شده در دستور کار نیست. اساسا فعالیت یک کلینیک دامپزشکی و مطب دامپزشک در منازل مسکونی نیازمند شرایط ویژه و خاصی است. در این خصوص سازمان نظام دامپزشکی آیین‌نامه‌ای را تدوین و با خود سازمان دامپزشکی هم هماهنگی‌هایی انجام داده است. در دستورالعمل مذکور، اینکه کلینیک باید در یک واحد مستقل باشد، گنجانده شده است، اما شهرداری تاکنون این اماکن را به‌عنوان مکان‌های دارای مجوز نمی‌شناخت. در نهایت قرار شد در این زمینه توافقاتی صورت گیرد و آیین‌نامه مشترکی تنظیم شود که هم شهرداری و هم نظام دامپزشکی پذیرای آن باشند.

حکیم مهر:‌ ارزیابی کمیسیون از این مشکل دامپزشکان چیست؟

اصل قضیه این است که کلینیک‌ها و مطب‌های دامپزشکی در کلان‌شهرهایی مثل تهران، نماینده نیاز کشور به دامپزشکی نیستند. این مراکز بیشتر به حیوانات خانگی خدمات ارائه می‌دهند، در صورتی که تعریفی که ما از خدمات دامپزشکی داریم عمدتا برای واحدهای دام بزرگ، دام‌های سنگین و سبک و کارهای پر حجمی مثل واکسیناسیون است. کلینیک‌ها میزبان افرادی هستند که حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند و معمولا هم در محله‌های شمال شهر استقرار پیدا می‌کنند. البته این به معنای اشکال نیست، بلکه نیاز است اما متاسفانه کلینیک‌ها هم مانند خیلی از کارهایی است که در حوزه کلان شهر پایتخت، به شکل حساب نشده پیش می‌رود.

حکیم مهر:‌ آیا در انتهای جلسه مذکور، قرار شد که کمیسیون کشاورزی مجلس در این زمینه مصوبه بدهد؟

خیر، قرار شد که به اتفاق یک آیین‌نامه تنظیم شود. کمیسیون که نمی‌تواند مصوبه ابلاغ کند. کمیسیون می‌تواند چیزی را مصوب کند و برای صحن بفرستد و به این شکل نیست که مصوبه کمیسیون لازم‌الاجرا باشد.

حکیم مهر: پس نتیجه نهایی جلسه چه شد؟

قرار شد نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و شهرداری به اتفاق هم، شرایط صدور مجوز این کلینیک‌ها را تنظیم و آن را در یک جلسه مشترک تایید کنند که آن هم به شکل موقت اجرا شود و  نه به صورت دائمی. به این معنا که فعلا یک توافقنامه وجود داشته باشد تا در آینده ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.



انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
عزیر دل نماینده
متولی ضوابط احداث داروخانه سازمان دامپزشکی هست نه نظام
چه تفاهمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
اینم از این!!یعنی از دست این منصوبان محترم ، بخصوص دامپزشکی یک کار درست بر نمی آید !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
1
0
قانون سال ۵۱ دامپزشکی ودستورالعملان در وزارت کشاورزی امده است که بیمارستان دامپزشکی باید در خارج از شهر تاسیس شود ودر مورد کلینک دامپزشکی هم نامی از مسکونی یا عیر مسکونی برده نشده است و صمنا هر فارع التحصیلی در دامپزشکی بمانند پزشکی برای کار در تهران یا مراکز استان لازم بود ۵سال خارج از تهران ومراکز استان فعلیت داشته باشدنه اینکه با اموزش اسلایدی وفیلمی وپرداخت پول بتواند ددرمراکز وتهران فعلیت کاری داشته باشد وبراب جبران هزبنه حوان فروشی وخوراک و لوازم زینتی سگ وگربه بفروشد ومرگز نگهداری سگو گربه داشته باشد وپیش خودس بگوید دکترم وکار دامپزشکی میکنم پس لازم است قانونی تصوییب شود در خور تیتر دکترا وگر قانون پزشکی در قانون دامپزشکی لحاط میگردد در امد پزسکی هم بدون حاشیه کاری جنبی بدست بیایزد در عیر اینصورت دور خود چرخیدن است با این دستوروالعملها وقوانین فعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
تو الان مشکلت با کلینیک های دامپزشکی چیه؟
Alford
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
سختته بقیه نون بخورن؟
انقد پزشکی دامپزشکی پزشکی دامپزشکی نکن
برای دامپزشک تازه فارغ التحصیل امکانات پزشک مناطق محروم جور کن و اگه نمیتونی پس نظرت برای خودت محترم و بشین ناخنتو بجو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
1
0
درقوانین سال ۱۳۵۱ دامپرشکی ودستور العمل وزارت کشاورزی براساس ان قانون بیمارستان دامپزشکی بابد خارج از بافت شهری باشد جای هم در قانون بنام کلینک در بافت مسکونی دیده نشده وباز در قانون پیش بینی شده هر دامپزسکی بمانند پزسکان۵سال خرج از مراکز شهری فعا لیت کاری داشته باشد سپس اگر خواس۹ت میتواند در مراکز شهری کارکند وبا گرفتن دورهای امتیاز ی اموزش اسلایدی وفیلمی بدون لمس حبوان نمیتوانست در تهران یا مراکز شهر فعالیت چه بصورت بیمارستان چه کلینیک کار کند که در جوار کار طبابت دام حیوان فروشی خوراک ووسایل بازی واستراحت سگ وگربه وپانسیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
امثال تو اگر قدرت دستش باشه حتی اگر تمام ضوابطی که میگی رو رعایت کنن بازم سنگ میندازی
حالا چرا ۵ سال چرا ۴ چرا ۷؟ خدا میدونه
امثال تو هرجا به نفع یا ضرر باشه اعداد رو تغیر میدن بعد حرف از بهبود و ناله از هزار ماجرا میکنن.
بلکه تو همه چیز رو درست کنی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
واقعا که جای تاسف دارد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
3
1
خواهش اجازه ندهیددرواحدهای مسکونی کلینیک دامپزشکی تاسیس کنند.چون انتشاربیماری و سروصدای آنها بعلاوه پسماندمشکل جدی برای ساکنین ایجاد میکند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
0
اشتباه متوجه شدی این جواب ان ما فیای بود که بنام بیمارستان مدیی این هستن که ما بابد فقط حیوان نگه داریم وعیره وجوال کسی بود که دیگر نمبتوانبم پروانه داروخانه بدهیم ویا کلینک بر قرا بشود وگرنه من متعفدم هرکس که دکترای خودس را گرفت‌میتواندمطب بزند در هرکجا وبیمارستان هم مانند پرشکی بایستی با اصول درست با پروانه ساخت ساخته ودابر گردد وچون انواع حبوانات ماننو گربه وسگ در محیط زندگی ما فراوان‌دبده میشود پی در مناطق مسکونی مشکل بهداشتی ابجاد نمبکند من از جوانان مبخواهم دفاع کنم این موصوع را مطرح کردم که در بیراه سمارا نبرند وحدف کنند وپروانه خودشان قییمت پبدا کند
نظر شما
ادامه