کد خبر: ۵۵۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

بیش از 3 تن پوست مرغ و آلایش غیر خوراکی بدون هویت در تبریز کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر امیر حسین بهداد» مدیر کل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه با بازرسی های انجام گرفته از سوی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مقدار 3270 کیلوگرم پوست مرغی و آلایش غیر خوراکی بدون لیبل و بدون هویت که احتمال مصرف محموله در کارخانه جات فرآوری گوشتی وجود داشت کشف، ضبط گردید .

دکتر بهداد با اعلام اینکه پوست مرغی صرفا مصرف صنعتی (صابون سازی) دارد افزود: محموله مذکور با صدور حکم محدوم سازی دادستان تبریز معدوم سازی خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست موارد و تخلفات بهداشتی را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

وی در پایان با اعلام اینکه طی روزهای اخیر 5 واحد عرضه فرآورده خام دامی که تخلفات بهداشتی داشتند با حکم قضایی پلمب شده است اظهار داشت: با هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه مواد و فرآورده های با منشاء دامی طبق مقررات برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
ایشان از کاربرد پوست مرغ بی اطلاع هستند.علاوه بر صابونسازی مصارف دیگری هم دارد.پوست مرغها درون بشکه های بزرگ(پاتیل) همراه با آب جوشانده شده و چربی آن در خوراک طیور مورد استفاده قرار می گیرد.بعضی از کارخانجات صافی و فیلترهای بسیار پیشرفته ای دارند که این چربیها را شفاف و بی بو می کنند و به سوهان پزی و شیرینی پزیها می فروشند که یک تخلف است.
در ضمن تمامی پوست مرغ تولیدی بدون هویت هستند.نحوه برخورد صحیح نبوده است
نظر شما
ادامه