کد خبر: ۵۵۳۰۶

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: پرورش و تکثیر گونه‌های مهاجم (تیلاپیا) خسارات بسیار سنگین و مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشور در پی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «منوچهر جمالی سوسفی» در واکنش به صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در 4 استان کشور، گفت: صدور مجوز برای پرورش این گونه مهاجم به هیچ وجه منطقی نیست و باید لغو شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان صدور مجوز پرورش گونه مهاجم تیلاپیا را تهدید جدی برای سایر آبزیان و محیط زیست کشور دانست و افزود: خسارت پرورش و تکثیر گونه‌های مهاجم برای کشور بسیار سنگین خواهد بود و مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را در پی دارد.

وی ادامه داد: در حالی مسئولان با تکثیر تیلاپیا موافقت کردند که مدت‌ها است با تقاضای پرورش ماهی در قفس در پشت سد سفید رود موافقت نشده و در این رابطه نیاز است دولت در صدور چنین مجوزهایی تجدید نظر کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، یادآور شد: اگر کارشناسان تشخیص دهند که گونه‌ای مهاجم است و تکثیر و پرورش آن به محیط زیست آسیب می‌زند بنابراین صدور مجوز برای پرورش آن غیرمنطقی و غیرقانونی است و کشور را دچار مشکل می‌کند.

جمالی سوسفی افزود: گونه‌های مهاجم باعث از بین رفتن و انقراض نسل گونه‌های داخلی می‌شود در وافع گونه های مهاجم خوراک برخی از آبزیان را استفاده می‌کنند که در نهایت حیات آبزیان با مشکل مواجه می‌شود بنابراین می طلبد به هیچ وجه برای تکثیر چنین گونه هایی مجوز صادر نشود.

 

نظر شما
ادامه