کد خبر: ۵۵۳۳۸

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از افتتاح واحد تولید پودر و روغن ماهی در گرمسار خبر داد و گفت: برای این طرح بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمید رضا حسینی» با بیان اینکه طی سومین روز دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و استاندار سمنان واحد تولید پودر و روغن ماهی در گرمسار افتتاح و به بهره‌برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت که از این میزان ۳۰ درصد آورده متقاضی و مابقی از طریق تسهیلات تأمین شده است.

وی بابیان اینکه محصولات تولیدی در کارخانه پودر ماهی گرمسار در صنعت دام و طیور قابل استفاده خواهد بود، افزود: این گونه طرح‌ها می‌توانند به تأمین خوراک دام و طیور کمک کرده و از واردات این گونه محصولات و وابستگی به غرب جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت اشتغال ۴۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است، ابراز داشت: این طرح‌ها می‌تواند با به‌کارگیری نیروی‌های جدید ضمن ایجاد رونق اقتصادی باعث ایجاد اشتغال نیز شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که استان سمنان کویری است و مواد اولیه چه طور تأمین می‌شود، اضافه کرد: تأمین مواد اولیه از استان‌های ساحلی و ضایعات واحدهای تولیدی تن ماهی در گرمسار تأمین خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه