کد خبر: ۵۵۳۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئيس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: ما آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشتیم که تحریم هم به آن اضافه شد اما هنوز صنعت طیور با قدرت و تجربه پیش می‌رود که این اتفاق مبارکی است...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با اذعان به اینکه در بحث آمایش سرزمینی صنعت طیور ورود جدی نکردیم، گفت: «هم‌اکنون شاهد تراکم بیش از حد در یک سوم کشور و پراکندگی بیش از حد در دو سوم کشور در حوزه صنعت بزرگ طیور هستیم.»

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: «در صنعت طیور با همه قدرتی که داریم وابسته هستیم. این صنعت بیماری‌ها و تحریم‌های همه‌جانبه را پشت‌سر گذاشت اما به طرز وحشتناکی وابسته است. علت این وابستگی نیز نگاه تک بعدی به مسائل است. ما قاعده‌ای تحت‌ این عنوان که مدیریت بهداشتی قرار است به خدمت مدیریت تولید و بازار درآید داریم که برای هر یک باید مسیر و قاعده‌ای را سپری کنیم و در عین حال متکی به خودمان باشیم.»

وی با اشاره به اینکه وظیفه حاکمیتی سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و همکاران بخش خصوصی، کنترل بیماری‌ها و سلامت محصولات است، تصریح کرد: «سازمان دامپزشکی در این زمینه قدم‌هایی را برداشته و نیاز به حمایت همه فعالان دارد تا به صورت چند بعدی به مسائل ورود کند.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکیدبر اینکه برگزاری ۲۱ کنگره کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: «برگزاری چنین کنگره‌هایی با خروجی‌های مناسب، می‌تواند الگویی باشد برای خانواده بزرگ دامپزشکی که مسیرهای تعالی را طی کنیم. طی ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد و ما از آن به عنوان گام اول یاد می‌‌کنیم، اقدامات خوبی در تمام صنایع اتفاق افتاده که صنعت طیور اولی است.»

رفیعی‌پور با بیان اینکه ما در همه حوزه‌های دامپزشکی زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم، خاطرنشان کرد: «در گام دوم انقلاب، خروجی این کنگره باید نتیجه و اثربخشی باشد.  سازمان دامپزشکی در حوزه مسئولین بهداشتی خود به دنبال تضمین امنیت غذایی است. همه ما عضو یک وزارتخانه‌ای به نام جهاد کشاورزی هستیم که متشکل است از حاکمیت، تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی، تولید کنندگان و مرکز تحقیقات پژوهشی که ذیل آن است. همه این عزیزان در مسئولیت مهم تضمین امنیت غذایی تلاش می‌کنند و سازمان دامپزشکی هم به‌عنوان مرجع ذی صلاح بین‌المللی مسئولیت نظارت را دارد.»

رئيس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: «در حوزه صنعت طیور به‌عنوان مهمترین تامین کننده پروتئین حیوانی در سال‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجه بودیم تا جایی که امروز صنعت طیور به‌عنوان رکن اقتصادی کشور قرار گرفته است. یکی از مصادیق رشد صنعت طیور این است که در شرایط تحریم نشان داد که خیلی قوی است. کمااینکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با ورود بیماری‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیازمند واردات تخم مرغ شدیم. پیش‌بینی‌های ما نیز نشان می‌داد که روند بیماری اگر کنترل نشود، می‌تواند صنعت طیور تخم گذار را از حیز انتفاع خارج کند. ما آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشتیم که تحریم هم به آن اضافه شد اما هنوز صنعت طیور با قدرت و تجربه پیش می‌رود که این اتفاق مبارکی است.»

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
1
2
بعضی از محققین جلوتر از دامپزشکی هستند.بزودی مقالاتی در مورد گربه های روسی بر روی سایتهای علمی قرار خواهد گرفت که قدرت علمی کارشناسان سازمان دامپزشکی را چلنج خواهد کرد.

موفق و موید باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
حقيقتا ديگر رغبتي براي نوشتن كامنت ذيل خبرهاي هر روزه شما نيست ولي در خصوص ميانكاله اگر با بيماري خاصي روبرو شديد كه با واقعيت صد در صد انطباق داشت لطفا موضع گيري شديد نكنيد و فقط در خصوص توانايي خود در مديريت بحران شك كنيد

با نيروهاي بي تجربه اي كه به زور و اجبار در سيستم تزريق نموده ايد نميتوانيد بهداشت هشتاد ميليون ايراني را تضمين كنيد
..............................
نظر شما
ادامه