کد خبر: ۵۵۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - برای نخستین بار طرح تکثیر و پرورش لار و اردک ماهی (Esox lucius) با روش کاشت (Implanting) مصنوعی هورمون LHRHa در کشور اجرا شد.

استانداری مازندران اعلام کرد : برای نخستین بار در کشور طرح تکثیر و پرورش لار و اردک ماهی (Esox lucius) با روش کاشت (Implanting) مصنوعی هورمون LHRHa در شرکت سنگ تجه توسط دکتر ابوالقاسم اسماعیلی فریدونی و همکاران گروه شیلات، دانشکده علوم دامی و شیلات انجام شد.

عضو هیات علمی گروه شیلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این خصوص گفت: برای نخستین بار در کشور طرح تکثیر و پرورش لار و اردک ماهی (Esox lucius) با روش کاشت (Implanting) مصنوعی هورمون LHRHa در شرکت سنگ تجه انجام شد.

دکتر اسماعیلی افزود: در این طرح با توجه به ظرفیت محدود کارگاه، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه لار و اردک ماهی تولید و برای دستیابی به وزن مناسب جهت تولید بچه ماهی انگشت قد به درون استخرهای خاکی رهاسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این گونه از نظر مبارزه بیولوژیک با آفات مزارع و استخرهای پرورش ماهی و آببندانها مانند انواع ماهیان هرز، مار، قورباغه و غیره از اهمیت ویژه برخوردار است. از طرف دیگر با توجه به اینکه ذخایر طبیعی این گونه در کشور به دلیل آلودگی آبها و صید بی رویه در معرض خطر قرار گرفته است، لذا رهاسازی بچه ماهیان این گونه به محیطهای طبیعی نیز می تواند نقش مهمی در بازسازی ذخایر این گونه ارزشمند داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حسین انباری
|
-
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
سلام ممنون میشم اگه اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه و نگهداری اوردک ماهی برایم ارسال فرمایید.با سپاس فراوان
donya
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید اگه میشه اطلاعات بیشتری در مورد پرورش اردک ماهی و چگونگی تهیه لارو و بچه ماهی و نوع خوراک و نحوه پرورش را برای من ارسال فرمایید متشکرم
علی محمدی
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
2
من درحال احداث حوضچه جهت کشت توام برنج باپرورش ماهی هستم اما قصد دارم دورتادور7هکتارزمین راکانال کشی نموده به جهت پرورش ماهی های شکاری مثل سوف وشوک لطفاجهت تهیه بچه ماهی مرایاری دهید
شیرزاد
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
0
0
باسلام شهرستان ما در استان آذربایجانغربی قرار دارد به نام میاندوآب همان طور که از نامش پیداست یعنی میان دو آب-از شما مسئولین محترم تقاظا دارم جهت تنوع ماهی چند صدتای اردک ماهی در رودخانه شهر ما هدیه کنید رودخانه شهر ما بنام زرینه رود(جغاتو) معروف است و 235 کیلو متر از شهرهای شاهین دژ ومیاندوآب میگذرد با تشکر فراوان شیرزاد بابائی شماره موبایل 09143811338
مومنی.09125903417-09196012921
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
1
با سلام.لطفادر رابطه با منابع تهیه بچه اردک ماهی و سوف و اطلاعات بیشتر یا مکانهای ارائه این محصولات را معرفی میفرمایید؟بنده شرایط کاملا مناسب جهت تکثیر این گونه ها را در اختیار دارم.متشکرم.
نظر شما
ادامه