کد خبر: ۵۵۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به انتقادات دانشگاهیان، متخصصان و فعالان محیط زیست منتقد شکار، دستور داد صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی متوقف شود. طبق اظهارات منتقدان شکار، صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی، هیچ توجیهی نداشته و فقط سبب ترویج شکار در جامعه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، به دستور عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صدور مجوز شکار برای اتباع خارجی متوقف شد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به برخی پیگیری‌های مردمی در این خصوص با مسئولان محیط زیست و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گفت: نتیجه بررسی‌ها و استدلال‌های منتقدان شکار ـ که بر انتقاد از فروش مجوز شکار به اتباع خارجی متمرکز بود ـ به استحضار دکتر کلانتری رسید و طی نامه‌ای دستور داد، سهمی از مجوز‌های شکار که برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده بود، حذف شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز ۴۴۷ مجوز شکار چهارپا برنامه‌ریزی شده بود که ۴۰ درصد آن برای شکارچیان خارجی در نظر گرفته شده بود که ۱۲ درصد آن صادر شده و امکان لغو آن وجود ندارد، اما به دستور آقای کلانتری، باقی این ۴۰ درصد از مجوز‌ها صادر نخواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های شکار برای حیوانات بالای ۹ سال صادر خواهد شد، افزود: فرماندهان یگان موظف شده‌اند بر سن حیوانات شکارشده نظارت دقیق داشته باشند تا جانوری با سن کمتر از ۹ سال شکار نشود.

گفتنی است، سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا برای شکار ۴۴۷ قوچ، کل، آهو و گراز در دوازده استان کشور اعلام ظرفیت صدور مجوز کرده بود. انتشار این خبر با انتقادات گسترده دانشگاهیان، متخصصان، فعالان محیط زیست و نمایندگان مجلس مواجه شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
1
از اول بسیار کار اشتباهی بود. این عوامل واداده چرا اینطوری فکرمیکنند
نظر شما
ادامه