کد خبر: ۵۵۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

اولین مجموعه باغ پرندگان استان یزد به مناسبت دهه فجر با حضور معاون امور دامی وزیر جهادکشاورزی در شهرستان میبد افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مرتضی رضایی» معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از این مجموعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: مجموعه ارزشمند باغ پرندگان شهرستان میبد، اولین در استان یزد است که توسط بخش خصوصی دایر شده و از بعد فرهنگی، اجتماعی و سرگرمی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: خانواده‌ها ضمن  بازدید از این مجموعه با محیط زیست آشنا خواهند شد و این آشنایی باب دوستی با محیط زیست را فراهم می‌کند که در دوران کنونی بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

«نادر سلیم» معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این مجموعه که شامل گونه‌های نادر پرندگان و خزندگان مختلف است، جنبه ترویجی و آموزشی دارد.

وی  همچنین اظهار کرد: این مجموعه با هدف ترویج مهربانی به حیوانات و آشنایی با محیط زیست در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع ایجاد شده و قرار است که ۱۵۰۰ متر مربع دیگر نیز به این مجموعه اضافه شود.

سلیم  با بیان این که مجموعه مذکور توسط بخش خصوصی و با همکاری جهادکشاورزی و محیط زیست رقم خورده است، بیان کرد: توسعه این مجموعه با ارائه تسهیلات کم بهره طولانی‌مدت از سوی جهادکشاورزی مورد حمایت قرار می‌گیرد .

معاون جهادکشاوذرزی استان در پایان نیز تاکید کرد: این مجموعه بهره‌برداری اقتصادی نخواهد داشت و تنها هدف آموزش و آشنایی اقشار مختلف جامعه اعم از کودکان و نوجوانان، دانشجویان، بزرگسالان و خانواده‌ها با محیط زیست به منظور کمک به پایداری آن خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ در این مجموعه هم‌اکنون 80 گونه از پرندگان و خزندگان نادر از کشورهای ترکیه، روسیه و هنر و چین و غیره با سرمایه‌گذاری بالغ بر شش میلیارد تومان گرداوری و در معرض دید قرار گرفته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
باغ پرندگان یا زندان پرندگان ؟!
آسمون رو از پرنده بگیری و محدودش کنی به قفس ...
نظر شما
ادامه