کد خبر: ۵۵۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم از کشف و معدوم سازی بیش از دو هزار کیلوگرم ضایعات مرغ (پوست و اسکلت) در یک کارخانه فرآورده های گوشتی استان قم خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر سید مهدی سرکشیک» اعلام کرد: در پی نظارت های بهداشتی بازرسان دامپزشکی و در بازدیدهای ادواری و سرزده خود از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی، مقدار دو هزار ویکصدو ده کیلوگرم ضایعات مرغ (پوست و اسکلت) به دلیل غیربهداشتی و غیرمجاز بودن آن، غیرقابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم گردید.

وی گفت: با توجه به حساسیت این نوع فرآورده که خارج از روال عادی و قانونی و در شرایط غیر بهداشتی تولید شده است، مصرف آن در چرخه تولید سوسیس و کالباس سلامت مصرف کنندگان را به خطر انداخته و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می گردد.

وی در ادامه افزود: بازرسی بهداشتی به منظور تامین سلامت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی از مهمترین وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و در همین راستا کارشناسان ادارات دامپزشکی با انجام بازدیدهای سرزده از مراکز عرضه و فروشگاه ها، بر روند تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت کامل دارند.

دکتر سرکشیک در پایان از شهروندان قمی تقاضا نمود تا در زمان خرید فراورده های خام دامی، به برچسب محصول که شامل تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری محصول و شرایط نگهداری می باشد، توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با شماره 1512 تماس حاصل نموده تا اقدامات لازم به عمل آید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
در ......... هم در یک واحد ، در حجم انبوه کشف شد ولی مانع از رسانه ای شدن آن گردیدند
نظر شما
ادامه