کد خبر: ۵۵۴۶۸

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع طالقان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حشمت الله کشیری» از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی توسط یکی از دوستداران محیط زیست در محدوده مناطق آزاد و شکار ممنوع طالقان خبر داد و گفت: این تصویر حدود ۱۰ روز پیش ثبت شده و به تازگی در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه یک سال و نیم پیش نیز تصویر یک پلنگ ایرانی در استان البرز ثبت شد، گفت: در محدوده مناطق آزاد و شکار ممنوع طالقان محلی وجود دارد که در آن پلنگ ایرانی زندگی می‌کند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز تاکید کرد: پیش از این نیز تصویر دو قلاده پلنگ در نزدیکی جاده به ثبت رسید همچنین تصویر پلنگی که در کمین کل و بز بوده است نیز به ثبت رسیده است.

کشیری با بیان اینکه پلنگ حیوانی شب گرد است به همین دلیل ثبت تصویرش کمی سخت خواهد بود، گفت: کمتر این موقعیت پیش می‌آید اما رد این حیوان در مناطق شکار ممنوع مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: شخصی که موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی شده در گذشته جزو شکارچیان بوده اما در کلاس‌های آموزشی محیط زیست در طالقان شرکت کرده و بعد از آن به حفاظت از محیط زیست علاقمند شده است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: این شکارچی پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی محیط زیست تصمیم گرفت به جمع دوستداران حفاظت از محیط زیست بپیوندد و با در دست گرفتن دوربین به تصویر برداری و فیلم برداری از حیات وحش می‌پردازد.

 
نظر شما
ادامه