کد خبر: ۵۵۴۸۱
 
 

همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ۴ محصول فناورانه در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «اسماعیل پیرعلی» رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ۱۹ بهمن‌ ماه در این آیین، اظهار کرد: محصول نخست با عنوان «کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم‌منفی‌ها» است که در واحد «زی پارس کامه ناژو» و متشکل از ۲۰ تست بیوشیمیایی استاندارد به‌منظور تشخیص بیماری‌های عفونی و باکتری‌های صنعتی کاربرد دارد.

وی محصول دوم را «سامانه هوش ابزار» در واحد «هوش رایان ایرسا» عنوان و تصریح کرد: این سرویس با پردازش متون وب‌سایت مورد نظر توانایی تشخیص حالت احساسی متن یا دیدگاه‌های کاربران را دارد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری سومین محصول را «سوهان برقی دندان اسب» مطرح و اضافه کرد: این محصول در واحد «کاوش تکاوران نوآور دام» رونمایی شد که قیمت بالای سوهان سبب می‌شود که هر دامپزشکی نتواند سوهان تهیه کند و کسانی که آن را خریداری می‌کنند، مجبورند طی ارائه خدمات سوهان زدن دندان این هزینه را جبران کنند که این امر دامدار را تحت فشار قرار می‌دهد.

پیرعلی چهارمین محصول را «ترکیب اصلاح کننده آب مورد استفاده در محلول‌پاشی کشاورزی» با کارکرد تنظیم و نمایش اسیدیته مناسب و کاهش کشش سطحی آب و در نتیجه افزایش پایداری سموم و ترکیبات تغذیه‌ای در مخزن سمپاش عنوان کرد.

در ادامه «دکتر سورنا ستاری» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح توسعه مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری بازدید کرد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از سال ۹۷ آغاز شد که همزمان با دهه فجر شاهد توسعه واحدهای آن هستیم.

وی تعداد واحدهای فناور مستقر در طرح را ۲۵ عدد عنوان کرد و افزود: اعتبار اختصاص داده شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۵۰۰۰ میلیون تومان است که کل آن برای توسعه این طرح استفاده شده است.

 
 
نظر شما
ادامه