کد خبر: ۵۵۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با صرف منابع ۱۰هزار میلیارد تومانی در زمینه افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز که صرف واردات این محصول شد می‌توانستیم کشور را به صادرکننده این محصول تبدیل کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «عبدالله حاتمیان» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص انتزاع وظایف تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی، گفت: از مخالفان صددرصدی تشکیل وزارت بازرگانی و انتزاع وظیفه تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی هستم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید وظیفه تنظیم بازار را بر عهده داشته باشد هرچند که توانایی کامل در این زمینه را ندارد، ادامه داد: اعطای وظیفه تنظیم بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت مناسب نیست و تعداد خطاهای این وزارت خانه در امر تنظیم بازار به مراتب بیشتر از وزارت جهاد کشاورزی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت واردات اقدام به تنظیم بازارمی‌کنند که این موضوع شرایط تنظیم بازار و تولیدکنندگان را سخت‌تر می‌کند، عنوان کرد: در صورتی که شاهد افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار باشیم دستور واردات صادر می‌شود و این موضوع رانت‌هایی را به دنبال دارد و تولیدکننده آسیب می‌بیند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکان تنظیم بازار گوشت قرمز با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و افزایش نظارت‌ها وجود داشت، ادامه داد: با صرف منابع 10 هزار میلیارد تومانی در زمینه افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز که صرف واردات این محصول شد می‌توانستیم کشور را به صادرکننده این محصول تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای تنظیم بازار از تولیدکنندگان داخلی حمایت و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار دهیم و نیز چرخه‌های پس از تولید ساماندهی شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اميد
|
France
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
نه بابا عجب فكر كرديد ، اصلا شما مسولين هميشه به دنبال وابسته كردن كشوريد، نه استقلال چون كارنامه و اعمالتون ثابت ميكنه
دکترمحمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
اتفاقا کارشون درست بود وگرنه الان باید گوشت 200هزار تومانی میخریدیم...دامداراهم ک گوشت عرضه نمیکردن بدنبال سود بیشتر بودن...ولی اگر تسهیلات بدون سود بدهند به فارغ تحصیلان دامپزشک هم اشتغال زایی میشه هم تولید اصولی رونق میگیره...
نظر شما
ادامه