کد خبر: ۵۵۵۴۳

با گذشت بیش از یک ماه از سیل ویرانگر در استان سیستان و بلوچستان، گروه دامپزشکی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان همچنان در حال خدمت رسانی به مردم روستاها هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، گروه دامپزشکی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان حدود 20 روزی می شود که برای خدمات رسانی به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده و در حال ارائه خدمات پزشکی به دامداران مناطق مختلف هستند.

فرشاد نجار، سرپرست این گروه جهادی در باره فعالیت های اعضای گروه به خبرنگار تسنیم گفت: اردوی تیم جهادی دامپزشکی قرارگاه امام رضا(ع) استان خوزستان در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان از اواسط دی ماه برگزار شده و همچنان در جریان است.

وی افزود: در این اردو جمعیت دامی بالغ بر بیش از 1000 راس دام سبک(گوسفند و بز) از جمعیت دامی شهرفنوج و روستاهای حومه این شهر(روستای کهن عیسی، روستای جامرغ، روستای سنگردرک، انورآباد و سبیلان جعفر) ویزیت و درمان شدند.

نجار افزود: همچنین طیور محلی موجود در این مناطق نیز در برابر بیماری های نیوکاسل و آنفولانزا واکسینه شدند.

سرپرست گروه جهادی قرارگاه امام رضا(ع) خوزستان ادامه داد: تعداد جهادگران حاضر در این اردو شامل 9 نفر در قالب 2 تیم درمانی است.

وی درباره وضعیت روستاهای یادشده، عنوان کرد: این روستا ها از نظر وضعیت رفاه بسیار محروم بوده و بعضا آب کافی برای آشامیدن نیز ندارند. علاوه بر این جمعیت دامی به نسبت بالا و خوب هست اما دام داران نسبت به بیماری های دامی دانش بسیار کمی دارند.

نجار ادامه داد: تغذیه دام ها به سبب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه با مشکل جدب مواجه است و مردم نیز توان تهیه غذای کافی برای دام ها را ندارند.

سرپرست گروه جهادی قرارگاه امام رضا(ع) خوزستان تاکید کرد: مردم منطقه همچنان درگیر رفع نیازهای اولیه خود بوده و چشم به راه کمک های دولتی و مردمی هستند.

 

 

نظر شما
ادامه