کد خبر: ۵۵۵۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ضمن رد استفاده از تریاک در مرغداری ها گفت: هیچگونه شواهدی مبنی بر استفاده از این ماده در واحدهای تولیدی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حبیب اسدالله نژاد» درباره مباحث مطرح شده مبنی بر استفاده از تریاک به جای دارو در برخی از مرغداری‌های کشور، اظهارداشت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم و چنین مسأله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی گفت: هیچ‌گونه شواهدی که نشان بدهد استفاده از تریاک در درمان و از بین بردن بیماری‌های طیور مؤثر است یا شواهدی که نشان دهد مرغداران از این ماده مخدر استفاده می‌کنند، وجود ندارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور اضافه کرد: مواد مخدر ممکن است به دلیل کدئینی که دارند باعث کاهش درد در طیور و گله‌ها شوند اما نمی‌توانند باعث ایجاد مقاومت در بدن آنها و درمان بیماری‌ها باشند.

اسدالله نژاد درباره اینکه مرغداران به دلیل قیمت بالای داروی طیور از این ماده مخدر استفاده می‌کنند، افزود: چنین مسأله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که قیمت تریاک از داروهای طیور گران‌تر است.

وی ادامه داد: زمانی که بیماری در طیور به اوج می‌رسد و هیچ دارویی جوابگو نیست مرغداران مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک فوزباک هستند که نوع خارجی این دارو در هرکیلوگرم ۲۳۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول به ازای هرکیلوگرم وزن مرغ، از ۱۶۵ گرم داروی فوزباک استفاده می‌شود و این دارو تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد به طوری که طی ۴ تا ۵ روز باعث بهبود و درمان طیور می‌شود.

اسدالله نژاد تصریح کرد: با توجه به قیمت تریاک، استفاده از این ماده مخدر برای مرغداران اصلاً توجیه اقتصادی ندارد بخصوص که این مخدر باعث درمان نمی‌شود و فقط مسکن است.

وی اضافه کرد: ما جایی ندیده‌ایم و یا نشنیده‌ایم که مرغداران کشور از این ماده مخدر برای درمان بیماری‌های طیور استفاده کنند.

طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی شایعه استفاده از تریاک در مرغداری‌های کشور مجدداً مطرح شده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
سلام، الان فی چنده؟
سعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
0
0
اقای مسئول هیچ وقت با قاطعیت صحبت نکن تریاک ،روغن مایع ،نمک ،پودر استخوان گاو و....خیلی از مرغداری ها استفاده میکنن بخصوص در زمان جوجه ریزی و رشد اولیه
دارو الان سر به فلک کشیده
نظر شما
ادامه