کد خبر: ۵۵۵۷۰

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت:عرضه پرندگان تلف شده میانکاله در بازار پرنده فروشی فریدونکنار صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیمی» مدیر کل محیط زیست مازندران با اشاره به شایعاتی در خصوص عرضه پرندگان تلف شده میانکاله در بازا فریدونکنار، گفت: با اطمینان می‌گویم از میانکاله پرنده‌ای برای عرضه در بازار‌ها خارج نشده و همه پرندگان تلف شده در این تالاب با نظارت محیط زیست و دستگاه‌های دیگر جمع آوری شد.

او افزود: تمام بازار‌هایی که احتمال داشت پرنده عرضه شود تحت نظارت نیروی انتظامی، فرمانداران و محیط زیست است و مطمئنم چنین عرضه‌ای تاکنون صورت نگرفته و در آینده هم نمی‌گیرد.

ابراهیمی گفت: با دریافت گزارش تلفات غیر عادی پرندگان در
۲ بهمن ماه بلافاصله نیرو‌های دامپزشکی و محیط زیست در منطقه حاضر شدند و بررسی اولیه را شروع کردند و همزمان طبق پروتکل‌های مدیریت حیات وحش جمع آوری و دفع بهداشتی پرندگان تلف شده آغاز شد.


او افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار در میانکاله برگزار شد همان لحظه تصمصم گرفته شد برای جلوگیری از سودجویی احتمالی قاچاقچیان، قاطعانه جلوی این کار گرفته شود و هیچ پرنده‌ای از منطقه خارج نشود و هم اینکه این بازار‌ها تعطیل شود.

ابراهیمی با اشاره به  اجرای تعطیلی کامل بازار فریدونکنار، گفت: مصوبه ستاد مدیریت بحران را مجموعه استانداری پیگیری می‌کند و اجرای آن هم به عهده مسئولان شهرستانی است.

مدیر کل محیط زیست مازندران از مردم در خواست از خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازارهای پرنده فروشی خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه