کد خبر: ۵۵۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ریزمغذی‌ها از اجزای اصلی جیره دام و طیور محسوب می‌شوند، اگر کمبودی در واردات آن ایجاد شود، باعث ایجاد اختلال در تولید داخل می‌شود، بنابراین خود اتکایی در تولید این آنزیم‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تاثیر ریزمغذی‌ها بر خوراک دام اظهار کرد: قسمت عمده خوراک دام که حدود 96تا 98درصد را شامل می‌شود، ذرت، کنجاله سویا و مکمل‌های پروتئینی است.

وی افزود: بخش دیگری از جیره که نقش بسیار مهمی در جیره دارد ریز مغذی‌ها هستند مانند، ویتامین‌ها و مواد معدنی که علاوه بر اثرات تغذیه‌ای بر سلامتی دام هم تاثیرگذار هستند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: نقش آنزیم‌ها و ریزمغذی‌ها در جیره طیور و گاوهای شیری پرتولید این است که قسمتی از فسفری که وارد جیره طیور می‌شود برای پرندگان قابل هضم نیست و غیرقابل استفاده دفع می‌شود، بنابراین برای جذب این فسفر در بدن طیور، آنزیم فیتاز استفاده می‌شود که علاوه بر آزاد کردن فسفر در بدن پرندگان، قسمتی از انرژی جیره را هم آزاد می‌کند.

وی افزود: مقدار بالایی از آنزیم فیتاز موجود در کشور، وارداتی بود که با افتتاح کارخانه‌ تولید آنزیم و ریزمغدی بن دا در دهه فجر، امیدواریم نیازمان به واردات به طور کامل برطرف شود.

رضایی تأکید کرد: تمام ریزمغذی‌های وارداتی صنعت دام و طیور حدود 500 میلیون دلار برای کشور  هزینه دارد اما از آنجایی که از اجزای اصلی جیره دام و طیور محسوب می‌شوند، اگر کمبودی در واردات آن ایجاد شود، باعث ایجاد اختلال در تولید داخل می‌شود، بنابراین خود اتکایی در تولید این آنزیم‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Italy
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
با ساخت یک کارخانه کل نیاز کشور به فیتاز و مولتی آنزیم برطرف می شود؟ یعنی واردات قطع می کنید و همه را مجبور می کنید از این کارخانه خرید کنند؟!
آنتی بیوتیک ها و ویتامینهایی که زیر شیر آب پر می شد کم بود حالا قراره سبوس و کربنات هم به جای آنزیم تحویل ما بدهند.
آنزیم دیگه پروبیوتیک نیست که هرچی باکتری و مخمر هست بریزید روی هم و با افتخار بگید محصول ما صدتا سویه توش هست
به اسم شرکت دانش بنیان وام های کلان میگیرند و......
نظر شما
ادامه