کد خبر: ۵۵۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، گفت: مرگ پرندگان در استان گلستان طی هفته گذشته و همزمان با اوج تلف شدن پرندگان در میانکاله رخ داد و ما در حال حاضر گزارش جدیدی از مرگ پرندگان در استان گلستان نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» درباره انتشار اخباری مبنی بر تلف شدن پرندگان مهاجر در استان گلستان، اظهار کرد: هفته گذشته همزمان با مرگ گسترده پرندگان در میانکاله حدود ۴۰ قطعه پرنده مهاجر در استان گلستان تلف شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی جدیدی از تلف شدن پرندگان در استان گلستان گزارش نشده است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی روی لاشه‌های پرندگان در استان گلستان آزمایش‌هایی انجام داده است و همانند پرندگان میانکاله به این نتیجه رسیده که آن‌ها به آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل مبتلا نبودند.

منتظمی افزود: احتمال می‌رود که تعدادی از پرندگان میانکاله به سمت گلستان رفته و در آنجا تلف شده باشند.  تا چند روز آینده سازمان دامپزشکی علت مرگ این پرندگان را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، از اوایل بهمن ماه امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله به دلیل آنچه سم بوتولیسم گفته می‌شود، تلف شدند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
پس مدیر استان مصاحبه کرد و گفت تلفات مال مازندران بوده و باد آورده. دوستان نگاهی به آرشیو بندازید
نظر شما
ادامه