کد خبر: ۵۵۵۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی مهریز گفت: شبانه روز گذشته در یک واحد مجتمع مرغداری روستای «هِرفته» بخش مرکزی این شهرستان هشت هزار قطعه مرغ تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر روح‌الله حاتمی‌پور» افزود: برای بررسی علت دقیق حادثه، نمونه گیری لازم انجام  و به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور در تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی علت تلف شدن این تعداد مرغ طی چند روز آینده مشخص و  سپس اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرغداری بدون مجوز اقدام به جوجه‌ریزی کرده بود، بر رعایت مقررات توسط فعالان صنعت مرغداری تاکید کرد.

حاتمی‌پور ، احتمال بروز بیماری یا آنفلوآنزا را در این واحد رد کرد و گفت: برای اطمینان بیشتر باید منتظر اعلام نهایی نتیجه آزمایش باشیم.

وی با اشاره به اینکه این واحد از بیمه اولیه و تکمیلی برخوردار نبود، میزان خسارت وارده را افزون بر یک میلیارد ریال برآورد کرد.

مهریز ۵۰  مرغداری با ظرفیت یک میلیون مرغ گوشتی، ۱۷ هزار گاو، ۸۰ هزار دام سبک و یک میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار است.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری در جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کنعانی
|
United States of America
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
1
2
اصولا اولین واکنش ها همیشه صادقانه ترین واکنش است و میتوان براساس آن در خصوص شخصیت افراد یا واقعه قضاوت بهتری کرد.

من موندم این چه حرفیست که همیشه در دهان ماست مثل تیم جمله" این مرغداری مجوز جوجه ریزی نداشته!!!!!" ،یعنی اگر میداشت چه میکردیم که حالا نمیتوانیم بکنیم؟؟ حالا اگر مجوز میداشت باز نمی گفتیم برنامه واکسیناسیون را با ما هماهنگ نبوده،یا نمیدونم دامدار فلان بوده!!!!.
دقیقا یادمه که انفلوانزا در یک جایی اتفاق افتاده بود و رئیس سازمان در اولین واکنش گفتند "البته این مرغداری واکسن انفلوانزا نزده بوده"!!!!!!!! یکی هم نپرسید، مگر همه باید میزدن؟ یا مگر ایشون (مرغدار) میخواست میدادید بزنه؟ مگر در استراتژی واکسیناسیون نگفتید "هر جایی که ما تشخیص دادیم و آنهم بصورت بسیار محدود واکسیناسیون انجام خواهد شد".
نمیدونم چرا ما زود میخوایم از مسئولیت فرار کنیم؟ از مقام اول سازمان تا رده شهرستان از چه میترسیم؟ همون لحظه که رئیس سازمان این جمله رو فرمودند با خودم فکر کردم که رئیس سازمان الان دقیقا نگران بیماریست؟ یا نگران واکسنی است که وارد کرد؟ یا نگران استراتژی ای است که بزور به مملکت تحمیل کرد؟
البته با توجه به مصاحبه اخیر ایشان که فرمودند "من هر موقع خبری از انفلوانزا می‌شنوم تب میکنم " فهمیدم علت آن مصاحبه هیچکدام از فرضیات من نبوده، بلکه ایشان در حالت تب مصاحبه کرده بودند!
پاسخ ها
مرغدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
اتفاقا باید دامپزشکی با این افراد که کل صنعت مرغداری را به خطرمی اندازند برخورد جدی کند . شما اگرمرغدار بودی از این نسخه ها تجویز نمیکردی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
اگر شما مرغدار بودید، این مطلب را اینگونه دریافت میکردید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
1
1
همچین میفرمایند که مجوز جوجه ریزی نداشته که انگاری هیچ مسئولیتی متوجه دامپزشکی نیست!!! برادر من، مگر نه اینست که تولید مواد غذایی مستقیما با بهداشت و سلامتی انسانها مرتبط است؟ مگر نه اینست که هرعاملی در این حوزه میتواند بهداشت عمومی را تهدید کند؟ مگر نه اینست که صفر تا صد تولید، یعنی از مزرعه تا سفره شعار دامپزشکی است؟
پس این چه سیستمی است که کارخانه جوجه کشی و مرغ مادر مولد جوجه یکروزه زیر نظر دامپزشکی هستند و معلوم نیست جوجه تولیدی در کجا پرورش پیدا می کند؟ پس نظارت شما کجاست؟
از طرف دیگر، حالا اگر یک بدبختی بخواهد از شما یک مجوز یا پروانه بگیرد، او را به خدا میرسانید. پس افراد تصمیم بدی نمی گیرند که بدون مجوز کار میکنند. این که نشد ما یک سازمان داریم که هر اتفاقی در کشور می افتد ، سریعا اعلام کند که : این موضوع ربطی به سازمان ندارد، طرف مجوز نداشته، و یا اینکه تقصیر خودش بوده که فلان کار رو نکرده! اگر اینطوری است که یک میز و یک دفتر هم میتواند کارسازمان را انجام دهد.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
اگر شما با سیستم جوجه ریزی و صدور مجوزهای لازم اطلاع داشتید اینگونه یک طرفه به قاضی نمیرفتید. مجوز بهداشتی فقط با تائید همکاران دامپزشک مبنی بر رعایت تمام الزامات اولیه بهداشتی توسط مرغدار ، صادر میشود . وقتی مجوز بنا به هر دلیلی صادر نمیگردد و مرغدار به قول خودش شبکه را دور میزند ، در صورت اطلاع دامپزشکی ، به دلیل اقدام علیه بهداشت عمومی به قوه قضائیه باید معرفی شود.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
دوست عزیز و مطلع!
بحث رو دقیقا متوجه نشدید و پاسخ کلیشه مرقوم فرمودید. بحث همین نکته است چرا به مرغداری که مجوز جوجه ریزی ندارد، جوجه فروخته می شود. این کار سختی ست که سیستم یکپارچه و البته چابکی داشته باشیم که نه دامدار بتواند سیستم را دور بزند و نه سازمان بعلت اعمال خلافی که در صنعت اتفاق می افتد، منفعلانه برخورد و از خود رفع مسئولیت کند؟ آیا با شانه خالی کردن از مسئولیت، این تهدید بهداشتی مستقیما صنعت را هدف نخواهد گرفت؟ بله، بایستی سیستم کنترل و نظارت فعال وجود داشته و امکان دور زدن را ندهد و با هر کس سیستم را دور زد، برخورد کرد.
مضافا اینکه، این برخورد نبایستی فقط منحصر به زمانی باشد که مشکل تلفات این چنینی اتفاق میافتد، بلکه خلاف در هر مرحله و شرایطی خلاف است و قابل پیگیری.
حالا یک سوال، اگر این تلفات اتفاق نمی افتاد، برخورد با این فرد و صدها مثل ایشان از نظر سازمان چگونه بود؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
امیدوارم با این سیاستی که سازمان دامپزشکی پیش گرفته در حل مسائل، فردا روز این مرغدار به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت نشه!
نظر شما
ادامه