کد خبر: ۵۵۶۱۱

یک دامپزشک گفت: در حال حاضر متاسفانه به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن اقتصاد است زیستگاه‌ها یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» دامپزشک محیط زیست با اشاره به خطرات احتمالی برای حیات وحش ایران اظهار کرد: در کشورمان ایران تنوع زیستی زیادی داریم در ضمن ایران حفاظت از حیات وحش را خیلی زودتر از کشورهای اطراف خودش آغاز کرده است و این باعث شده است پارک های ملی و مناطق حفاظت شده متنوع داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه به دلایل مختلف که مهم ترین آن اقتصاد است زیستگاه ها یکی پس از دیگری از بین می روند و این تخریب به دلیل سود اقتصادی روز به روز در حال افزایش است.

دامپزشک محیط زیست با اشاره به اینکه ما باید حیات وحش و طبیعت را در یک ترازو قرار دهیم، گفت: حتما باید خودمان به ویژه مسئولان حیات وحش را بشناسیم و بدانیم که چقدر ارزشمند است.

او با اشاره به خطر انقراض گونه های مختلفی از حیوانات در ایران، عنوان کرد: از میان پستاندارن، یوز پلنگ آسیایی که در طبیعت سی تا یوزپلنگ آسیایی وجود دارد و تنها سه تا از آن ها در اسارت هستند همچنین پلنگ ایرانی که بهترین زیستگاه آن ایران، به شدت در خطر انقراض است.

معماریان با اشاره به انقراض بعضی از مارهای افعی که فقط در نقاط خاصی در ایران پیدا می شوند و هیچ زیستگاهی ندارند، افزود: خطر انقراض پرندگان بومی را تهدید می کند، همچنین خیلی از شاهین ها به دلیل اینکه بعضی از افراد علاقه مند به گرفتن این پرنده هستند به شدت در خطر انقراض هستند.

او در پایان مطرح کرد: اکثر گونه های بومی ما که تنها در ایران یافت می شوند در خطر انقراض هستند.

 

نظر شما
ادامه