کد خبر: ۵۵۶۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: ۴۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات مواد اولیه در حوزه دام و طیور در نظر گرفته شده و اکنون رونق صنعت در حوزه دام و طیور با سرعت قابل‌قبول رو به توسعه است ...

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال با افزایش ۲ برابری تولید میگو در کشور، تولید این محصول شیلاتی از ۲۵ هزار تن به ۴۵ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» روز پنجشنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان ابراز داشت: با افزایش تولید میگو در کشور صادرات  این محصول شیلاتی نیز به صورت چشمگیر افزایش یافته است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: همچنین امسال بیش از ۹ هزار تن شیر خشک به عنوان یکی از فرآورده‌های دامی به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: با مدیریت خوب سازمان دامپزشکی کشور کمبود در داروی دامی و مواد اولیه تولید داروی دامی وجود ندارد و هم چنین در زمینه کنترل بیماری‌های دام وطیور نیز مشکلی نیست.

وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خودکفایی در تولید واکسن تب‌برفکی و طاعون نشخوارکنندگان است که اکنون ۱۰۰ درصد واکسن مورد نیاز برای درمان این ۲ بیماری در کشور تولید می‌شود و حتی بخشی از واکسن تولیدی کشور مربوط به طاعون نشخوار کنندگان صادر می‌شود.

دکتر رضاییان زاده خاطرنشان کرد:  ۶۰ درصد واکسن‌های طیور به طور کامل وارداتی است و در واقع ۶۰ درصد برابر با پنج میلیارد دُز واکسن طیور است که به صورت وارداتی تامین می‌شود و با ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید واکسن طیور در سمنان بخش زیادی از نیاز کشور تامین می‌شود.

وی یادآور شد: از صنعت طیور کشور در جهان به عنوان یک صنعت موفق نام‌ برده می‌شود که نشان از سیاست‌گذاری درست و موفق در این صنعت است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: ۴۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات مواد اولیه در حوزه دام و طیور در نظر گرفته شده و اکنون رونق صنعت در حوزه دام وطیور با سرعت قابل قبول رو به توسعه است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور برای کلنگ‌زنی کارخانه تولید واکسن طیور به استان سمنان سفر کرد.

واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان روز پنجشنبه کلنگ‌زنی شد و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در این استان تولید می‌شود.
براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با کلنگ زنی احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان، تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
1
جناب دکترآمار ارائه شده تولیدمیگوغلط است
علی
|
United States of America
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
2
2
تمام قشم و جنوب و به خاطر پول خراب کردید
مثلا آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
3
................ بیشتر مباحث معاون تشخیص ودرمان حول وظایف معاونت بهداشت و پیشگیری ست . افتتاح مرکز تولید واکسن ، آمار تولید مبکو و ... همه درارتباط با حوزه دکتر ماکنعلی هست . خواهشا به وظایف خودتون برسید . پیگیر باشین ببینین چرا شرکت های پخش دارو ندارند ولی همه اون داروها تو فضای مجازی و برخی ادما فراوون دیده میشه . دلیلش رو مییشه بگین ؟
پاسخ ها
م.خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دکتر قبلا هم گفتم مرکز تشخیص را دریاب
ناشناس
|
Czechia
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
1
............... کجاآمار تولید میگو این مقداره. ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
3
آرزو میکنم روزی فرا برسه که آمار دغدغه مسئولان نباشه و به کیفیت فکر کنند.
نظر شما
ادامه