کد خبر: ۵۵۶۳

حکیم مهر - سازمان غذا و داروی آمریکا، اولین آزمایش برای کمک به تشخیص تب دنگی را تایید کرد.

این تست جدید به پزشکان کمک خواهد کرد تا این بیماری را در افراد مبتلا به علائم آن سریعتر شناسایی کنند. تب دنگی ناشی از فعالیت ویروسی است که عامل مولد آن یک پشه انگلی است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، آمارها نشان می‌دهد که هر ساله بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

ردپای بیشتر موارد ابتلا به این بیماری در امریکا به افرادی بازمی‌گردد که از آمریکای لاتین، منطقه کارائیب و جنوب شرق آسیا به این کشور سفر می‌کنند. تست جدید که با عنوان The DENV Detect IgM Capture ELISA نامیده می‌شود می‌تواند آنتی بادی‌های تب دنگی را در خون فرد شناسایی کند.

بیماری تب دنگی از طریق تخم پشه‌ها به انسان‌ها انتقال می‌یابد. آگاهی از این فرآیند اهمیت از بین بردن تخم پشه‌ها را به هنگام مبارزه با ویروس این بیماری نشان می‌دهد. این بیماری در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود و برای درمان آن اقدام مناسب صورت نگیرد در مدت زمان کوتاهی فرد مبتلا را با خطر مرگ مواجه می‌کند. بسیاری از پزشکان این بیماری را تب استخوان شکن می‎نامند.

در بسیاری از مناطق استوائى و نیمه گرمسیری، آسیا، اقیانوسیه، آفریقا، استرالیا و آمریکا این بیماری شایع است و معمولا افراد غیرایمن، کودکان و افراد بزرگسال در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

علائم این بیماری شامل تب، کسالت و بی‌حالی غیر طبیعی، سردرد، دردهای عضلانی، التهاب حلق، اسهال و استفراغ، کهیر و گاهی خونریزی هستند. بسیاری از این علائم شبیه به علایم یک سرماخوردگی عادی است.

تست جدید در واقع براساس یک فناوری ساخت مرکز کنترل و پیشگیری امراض امریکا ابداع شده است. سازمان غذا و داروی امریکا هشدار داد کسانی که هیچ یک از علائم این بیماری را ندارند نباید برای آنها از این تست استفاده شود.

بنابراین گزارش، در گذشته این بیمارى در مناطق روستایى دیده مى شد اما به دلیل مهاجرت‌هاى بى رویه مردم به شهرها تب دنگی به بیمارى شهرى مبدل شده و در شهرهاى بزرگ با شرایط بهداشتى نامناسب تظاهر مى‌کند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه