کد خبر: ۵۵۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح پلاک کوبی دام توسط اتحادیه ها آغاز شده است، اما به دلیل هزینه آن و باور دامداران مبنی بر لحاظ شدن مالیات برای آنها با اجرای این طرح، استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محسن شانقی» امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل خرید و فروش و حمل و نگهداری دام و لزوم آمادگی برای اجرای این دستورالعمل در استان مرکزی، بیان کرد: در این راستا اتحادیه دامداری استان مسئولیت پلاک کوبی دام را متقبل شد که در این بین جهاد کشاورزی و بیمه نیز کمک لازم را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طرح پلاک کوبی توسط اتحادیه ها آغاز شده است، اما به دلیل هزینه آن و باور دامداران مبنی بر لحاظ شدن مالیات برای آنها با اجرای این طرح، استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است، گفت: هزینه پلاک کوبی دام سنگین ۸۳۰۰ تومان و دام سبک نیز ۴۵۰۰ تومان است، اما در کنار این هزینه ها، مشکلات موجود در زمینه سامانه جامع هویت دام، زمانبر بودن ثبت در سامانه، عدم وجود کدپستی در برخی از روستاها، برخوردار نبودن دامداری ها از شناسه یکتا و ثبت نشدن در پنجره واحد باعث شده است که کار به سرعت پیش نرود و گاهی تغییراتی در سامانه ها ایجاد می شود که استان ها در جریان قرار نمی گیرند.

شانقی با اشاره به اینکه به نظر می رسد تاکنون ۱۰ تا ۱۵ درصد دام های استان پلاک کوبی شده اند، تصریح کرد: طبق دستورالعمل صادره انتقال دام به استان های مرکزی باید با هماهنگی صورت گیرد، اما با توجه به انباشت دام سنگین در استان هماهنگی ها به سرعت انجام نمی گیرد و حتی امکان صدور گواهی حمل به صورت دستی ممکن نیست.

در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه استان به لحاظ تولید گوشت قرمز جزو سه استان اول کشور است، گفت: تولید سالانه استان ۵۵ هزار تن گوشت قرمز است که ۱۷ هزار تن آن مصرف داخل است و باقی به سایر استان ها ارسال می شود.

«مجید آنجفی» با اشاره به تعطیلی ۶۰ درصد دامداری های استان به دلیل مشکلات در سال ۹۶ اظهار کرد: سال ۹۷ حجم بالایی از تسهیلات برای ایجاد واحدهای جدید دامداری، افزایش سرمایه در گردش و توسعه دامداری تزریق شد و خوشبختانه در حال حاضر دامداری ها با تمام ظرفیت مشغول تولید هستند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در شرایط کنونی با ۲۵ هزار راس دام بالای ۵۰۰ کیلوگرم و آماده کشتار مواجه است، پیگیری هایی در این راستا صورت گرفت که براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار و ورود به خرید تضمینی، قیمت خرید دام زنده با قیمت تمام شده آن به تعادل رسید. در ماه های گذشته هر کیلوگرم دام زنده به قیمت ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان مشتری داشت در حالی که قیمت تمام شده آن برای هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان بود و خوشبختانه بخشی از مشکلات حل شده است.

آنجفی گفت: وجود ۲۵ هزار راس دام سنگین امر پلاک کوبی را دشوار کرده است و لازم است این طرح پلاک کوبی و بیمه اجباری که در دستور کار قرار دارد، برای دام هایی که باید جابجا شوند در اولویت قرار گیرد ولی سامانه طراحی شده جوابگوی این حجم کار نیست.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
پلاک کوبی واقعا طرح مزخرفیه
نظر شما
ادامه