کد خبر: ۵۵۶۳۳

بیش از ۲ هزار قطعه ماهی که در یک بند خاکی بجنورد، به علت کاهش سطح آب دچار مشکل تنفس شده بودند، با تلاش دوستداران محیط زیست از مرگ نجات یافتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست بجنورد روز شنبه گفت: بروز مشکل برای ماهیان بند خاکی در حوالی روستای «اوزون بیجه» از توابع این شهرستان، دیروز توسط دوستداران محیط زیست، گزارش شد.

«محمد خالقی» اظهار داشت: کاهش سطح آب بند خاکی، سبب کاهش میزان اکسیژن در آب شده بود و شماری از این ماهیان تلف شده بودند اما بیش از ۲ هزار قطعه از این آبزیان، زنده گیری و در رودخانه اترک رها شدند.

وی افزود: بر اساس گزارش های رسیده، سطح آب این بند پیش از این برای زیست ماهیان مناسب بود اما با تخلیه و رهاسازی بخشی از آب، میزان آب کاهش یافته و زیست ماهیان را دچار مخاطره کرده بود.

نجات شغال مصدوم

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجنورد همچنین از نجات یک قلاده شغال خبر داد و گفت: دیروز یک قلاده شغال که در حادثه تصادف در محور روستای گلی، مصدوم شده بود، برای مداوا به این اداره منتقل شد.

وی افزود: این حیوان از ناحیه پای راست، دچار مصدومیت شده است که اقدامات لازم برای درمان و بهبود آن در حال انجام است.  

خالقی گفت: از مردم انتظار می رود گزارش های تصادف خودرو با وحوش را در نخستین زمان، گزارش کنند تا نسبت به نجات جان حیوانات اقدام شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجنورد افزود: رانندگان در صورت تصادف با حیوان، نگران پاسخگویی در برابر حادثه نباشند و این ترس نباید مانع از دادن گزارش لازم به مسوولان و نجات جان حیوانات شود

 

نظر شما
ادامه