کد خبر: ۵۵۶۳۷

فرماندار میبد گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان طی دو دوره دوماهه نزدیک به 900 قلاده ساماندهی شده اما به طور کلی ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند یک تصمیم کلان کشوری است

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدرسا، صبح دیروز جنازه یک کودک کار در میبد در اثر حمله سگ های ولگرد پیدا شد بر اساس این خبر کودکی ۹ ساله با برادر ۱۱ ساله خود برای جمع آوری ضایعات به محل تخلیه نخاله های میبد در سعید آباد رفته بودند که درهنگام غروب آفتاب به علت ترس از سگها به کنار خیابان فرار می کنند.

هنگام رسیدن به خیابان برادر بزرگی متوجه می شود که برادر کوچکش نیست،پس از جستجو پلیس،درساعت ۲۰ با اطلاع و کمک از تیم های عملیاتی جستجو و نجات،عملیات جستجو شروع و به علت تاریکی هوا و تشخیص ندادن مکان دقیق وقوع حادثه،عملیات به وسعت زیادی انجام و متاسفانه پیکر بی‌ جان کودک پس از ۱۲ ساعت جستجو پیدا می شود.

«حسین فلاح» پیرامون این حادثه ناگوار گفت: منطقه مورد نظر به علت وجود چندین مرغداری و گود زباله به محلی برای تجمع سگ های ولگرد تبدیل شده و این دو کودک که از اتباع بیگانه بودند برای جمع آوری ضایعات به آن محدوده رفته و متاسفانه دراین حادثه یکی از کودکان مورد حمله سگ های ولگرد قرار می گیرد.

فرماندار میبد در ادامه درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان طی دوره ای دوماهه نزدیک به 900 قلاده ساماندهی شده است.

فلاح با اشاره به نبود امکانات کافی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص جمعیت سگ ها ابراز داشت: متاسفانه ما یک کشور در حال توسعه هستیم و امکانات نگهداری از حیوانات و پیشگیرانه از ابتلا به بیماری آن ها را نداریم ضمن اینکه برای معدوم سازی آن ها نیز با مشکلاتی روبرو هستیم بنابراین ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند یک تصمیم کلان کشوری است.

وی افزود: باید به طور شفاف در خصوص معدوم نمودن یا ساماندهی دادن سگ های ولگرد در سطح کلان کشورتصمیم گیری شده و به دهیاری ها و شهرداری ها ابلاغ شود.

فرماندار میبد در بخش دیگری از سخنانش با رد شایعه انتقال سگ های ولگرد از استان های همجوار به این شهرستان ابراز داشت: قطعا اینگونه نسیت چرا  که زنده گیری سگ ها کار بسیار دشواری است و انتقال آن به شهرستان منطقی به نظر نمی رسد اما اگر بخواهیم  یکی از دلایل ازدیاد سگ های ولگرد را بیان کنیم باید گفت  زایش در بین سگ ها ی ولگرد افزایش یافته است.


نظر شما
ادامه