کد خبر: ۵۵۶۴۹

کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۹ از ششم تا هشتم اسفندماه (روز قبل از برگزاری آزمون) روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان از روز سه شنبه ۶ اسفندماه می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری اقدام کنند.

این آزمون روز جمعه ۹ اسفندماه در ۶۰ شهرستان کشور برگزار می شود؛ آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۹۸ در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای دانش آموخته می شوند، باید نسبت به ویرایش یا درج معدل اقدام کنند.

نتیجه اولیه آزمون دکتری ۹۹ به صورت کارنامه در هفته اول اردیبهشت ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۹ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها همچنین مؤسسات آموزش عالی است.

این آزمون در هفت گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۶۳ کد رشته امتحانی در علوم انسانی، ۴۵ کد رشته در گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته امتحانی در گروه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هفت کد رشته امتحانی در گروه هنر، ۲۶ کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته امتحانی در گروه زبان برگزار می شود.

پذیرفته شدگان نهایی روزانه کنکور دکتری سال ۱۳۹۸ که در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نکرده اند، اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را ندارند و یک سال محروم از آزمون می شوند.

در آزمون دکتری سال ۹۹ تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۴۶ داوطلب ثبت نام کردند.

 

نظر شما
ادامه