کد خبر: ۵۵۷۰۱
 
 

زخم و چگونگی مدیریت آن، از جمله موضوعاتی است که در تاریخ بشریت همواره چالش برانگیز بوده است.

دغدغه­ی درمانگران زخم، انجام یک سری فعالیت­های بالینی است که در نتیجه­ی آن، زخم ایجاد شده با کیفیتی مناسب، در مدت زمانی کوتاه و با روشی مقرون به صرفه ترمیم یابد. مقوله­ی ترمیم زخم تا پیدایش راهکاری که بتوان با چشم برهم زدنی زخم را ترمیم شده دانست ادامه خواهد داشت و لذا، پژوهش در این زمینه هرگز ارزشمندی خود را از دست نخواهد داد.

در طب دامپزشکی و از نظر روند ترمیم زخم، اسب یکی از پرچالش ترین حیوانات است. فضای زیرجلدی محدود در اندام­های حرکتی، کشسانی کم پوست، و سرعت بسیار بالا در تشکیل بافت جوانه­ی گوشتی از جمله چالش­های پیش­روی دامپزشکان عزیز است.

در این راستا و به جهت در دسترس قرار دادن مجموعه­ای چکیده و کاربردی اقدام به ترجمه کتاب "Wound Care for the Equine Practitioner" نمودیم. این کتاب در هشت بخش به موضوعاتی از جمله: انواع پانسمان­ها، چگونگی آماده­سازی زخم، معاینه­ی زخم، روش­های مختلف ترمیم زخم و .... می­پردازد.

در ترجمه کتاب حاضر، تلاش فراوانی در جهت تطبیق متن فارسی و انگلیسی و رعایت امانت شده است. امید است، این مجموعه، هرچند بصورت محدود، مورد استفاده و گره­گشای مخاطبان محترم قرار گیرد.

مترجمان

اهواز- دی ماه 1398

 

نظر شما
ادامه