کد خبر: ۵۵۷۱۳

در راستای نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام اقدام به حذف و معدوم سازی لاشه دو راس گاو نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی» رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال کارشناسان شبکه به طور دقیق بر لاشه های دام کشتاری نظارت دارند.

دکتر بلوکی مقدم مسئول نظارت بر فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان افزود در همین خصوص 2 راس گاو زنده که جهت ذبح به کشتارگاه دام توسط قصاب انتقال داده شده بود با توجه به تشخیص پس از ذبح به دلیل مصرف دارو و پس از تایید مالک دام و دکتر دامپزشک معالج مبنی بر مصرف دارو و به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه توزیع و مصرف حذف و معدوم گردید .

محمودی بر نقش نظارت بهداشتی دامپزشکان در کشتارگاه ها و مراکز تولیدی اشاره کرد و گفت: بی شک می توان گفت محصولاتی که با نظارت بهداشتی دامپزشکان تولید و عرضه می شود از سلامت بیشتری برخوردار است هرچند مشکلاتی در این مسیر هست که امید است با اجرایی شدن عدم ارتباط مالی مسئولین فنی بهداشتی مراکز تولیدی با کارفرمایان این مهم تحقق بیشتری پیدا کند.

محمودی در پایان به عدم کشتار غیر مجاز و تهیه گوشت خارج از چرخه کشتارگاهی هشدار داد و گفت مردم باید مراقب باشند چون بسیاری از این افراد که بصورت غیر مجاز فعالیت می کنند ملاک عملشان سود بیشتر است وگرنه از مسیر درست و قانونی عمل می کردند و مردم نیز نقش بسزایی در ادامه فعالیت این افراد دارند و با نخریدن و معرفی این اشخاص کمک شایانی به بهبود سلامت جامعه می کنند.

 


نظر شما
ادامه