کد خبر: ۵۵۷۲۳

در تایلند ببرهایی را از دست شکارچیان نجات داده اند و آنها را در مکان هایی نگه داری می کنند که به طور مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از افکارنیوز،حدود صدها ببر در این مکان قرار دارند و خود به یکی از توریستی ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل شده است. اما در این میان عده از افراد دوستدار و طرفدار محیط زیست خبرهایی را داده اند که دلالت بر این دارد که در این مکان ها ببرها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از دلایل آن بپردازیم:

معرفی معبد ببرها در کشور تایلند

ببرها زمانی جزء تجارت سیاه آسیا بودند و خرید فروش آنها به طرز وحشتناکی سبب شده بود که زندگی این ببرها و امنیتشان را تحت تاثیر قرار بگیرد. معبدی در تایلند به نام معبد ببرها Tiger Temple مشهور به معبد بودایی ها وجود دارد که برای بازدید از آن تمامی گردشگران تور تایلند lahzeakhar را ملزم به پرداخت هزینه ورودی به معبد می کند و در حدود 600 بات تایلند است.

همچنین ببرها موجودات فوق العاده ای هستند، لذتی که غذا دادن به آنها به انسان می دهد به قدری دارای انرژی خوب است که شما را شگفت زده می کند. ببر یکی از خطرناک ترین حیوانات دنیاست اما در این مکان جوری از آن نگهداری می کنند که کاملا بی خطر و رام شدنی هستند.

آزار ببرها در معبد

ببرها در این مکان گردشگری، در کنار آزار و اذیتی که می شوند، به زاد و ولد نیز مشغول می شوند، به طوری که توله ببرها را در خدمت گرفته و به پرورش و آموزش آنها می پردازند. اما تایلند مدتهاست که خود را از این قضیه پنهان کرده و می گوید که این مکان تنها پناهگاهی برای ببرهای آن منطقه است.

همچنین مساله دیگری که در این معبد از آن گزارش های زیادی رسیده است، این است که ببرهای مسن را با ببرهای جوان و توله ببر معاوضه می کنند و نام های جدید روی آنها می گذارند، این نوع جدیدی از تبادل و فروش ببرهاست که در نهایت توسط مجامع بین المللی ممنوع اعلام شد. طبق اطلاعاتی که در دست است معبد ببرها در تایلند برای نگهداری از انواع حیوانات وحشی هیچگونه مجوزی ندارد، در حالی که قوانین بین المللی و مجامع دفاع از محیط زیست، داشتن پروانه و مجوز نگهداری از حیوانات وحشی را ضروری می داند.

به گفته بسیاری از نهادهای حقوقی، این مکان که برای پرورش و نگهداری ببرها تعبیه شده است، محلی برای تجارت ببرها است. تجارتی که می توانند درآمدهای میلیونی از آن داشته باشند، اما به این قیمت که این پناهگاه را برای ببرها از مکانی امن به مکانی ترسناک برای آنها تبدیل کرده اند و آنها را به انواع و اقسام روش ها آزار می دهند.

داستان تجارت با ببرهای معبد تایلند

ببرهای معبد ببر تایلند برخلاف آنچه مسئولان این معبد می گویند، چندان آزاد نیستند و نمی توانند آزادانه به تفریح یا به هر جنبشی بپردازند. علاوه بر این مورد ذکر شده، این ببرهای زنجیرشده در معبد تایلند در خطر سوءتغذیه نیز قرار دارند و در برخی موارد دیده شده است که محکم به زنجیر کشیده می شوند. بعضی از این ببرها به خصوص ببرهای پیر حدود 20 ساعت را در سلول های خود زندانی می مانند، به طوری که عده ای از آنها از فرط پیری و خستگی به سختی حرکت می کنند و حتی از گرسنگی شدید دچار ضعف در بینایی شده اند. اما چیزی که خیلی در جوامع محیط زیست مطرح شده است، این است که بدون مجوز و حتی بدون رسیدگی درست، اقدام به تجارت ببرها می کنند و آنها را برای فروش و معاوضه با ببرهای دیگر مبادله می کنند.

این نوع تجارت را تایلند پنهان می کند و اعلامی نمی کند که در داخل معبد جز ساعاتی که برای گردشگران برای بازدید در نظر گرفته شده است دقیقا چه اعمالی انجام می دهند. اما به خبرگزاری های معتبر عکس هایی از این معبد منتشر شده است که حاکی از تجارت ببرهای تایلند در معبد تایلند دارد. معبد بودایی ها که بعدها به معبد ببرها شناخته شد، جزء توریست ترین مکان های گردشگری توریست ها می باشد، شما نیز می توانید برای سفر به تایلند با خریداری تور ارزان تایلند لحظه آخر عازم این کشور توریستی شده و از جاذبه های بی نظیرش لذت ببرید.

برخی خبرگزاری های معتبر نیز گفته اند فریزشده هایی از بدن این ببرها در مکان هایی نگهداری می شود که با فروش آنها در بازار سیاه سود خوبی به دست می آورند. انواع و اقسام زنجیرهای کوتاه به گردن و پاهای این ببرها حاکی از آزار و اذیت بیش از حد این حیوانات وحشی است و عده ای از آنها حتی در ایستادن یا دراز کشیدنشان دارای مشکل هستند. آزار و اذیت های مسئولان به قدری است که حتی اقدام به کشیدن ناخن ها و دندان های آنها نیز کرده اند، اقداماتی بسیار فجیع که شنیدنش مو به تنتان سیخ می کند.

نجات ببر ها از معبد تایلندی

بسیاری از طرفداران محیط زیست از این مرکز شکایت کرده و خواستار آزادسازی و بازگرداندن آنها به بالین طبیعت شده اند، اما همچنان به طور غیر قانونی اقدامات خشم گینانه ای بر ببرهای تایلند اعمال می کنند. اوضاع این ببرها در حال حاضر در وخیم ترین شرایط خود است به طوری که ببرهای جوان را پرورش می دهند و از پوست، مو و انواع و اقسام نواحی بدنشان برای مصارف دارویی و... در بازار سیاه استفاده می کنند و به نوعی تجارتی غیر قانونی را راه انداخته اند.

گردشگران خارجی و به خصوص مدافعان محیط زیست متعددی با thailand tour برای رسیدگی به اوضاع و شرایط وخیم این معبد عازم تایلند می شوند، اما با توجه به افزایش آمار تجارت غیرقانونی بدن ببرها تصمیم گرفته شده است که دیگر بدن آنها در تجارت به فروش نرسد. اما لازم است بدانید که معبد ببرها در سال 2016 به روی عموم بسته شد و ببرهایی از این معبد نجات پیدا کردند که در میان آنها شمار زیادی از دست رفتند و شماری نیز در شرایط مطلوب نگهداری می شوند.
 

 

 

نظر شما
ادامه