کد خبر: ۵۵۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به منظور پیشگیری از خطر ابتلاء به انواع بیماری های مشترک دامی به ویژه تب مالت از مصرف هرگونه محصولات لبنی غیر بهداشتی فاقد استانداردهای لازم خودداری نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی اکبر حدادزاده» توضیح داد: بروسلوز یا تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که توسط باکتری‌هایی به نام بروسلا ایجاد و از طریق شیر آلوده به انسان انتقال می یابد و سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی عرضه داشت: پیشگیری از شیوع این بیماری در جوامع انسانی یکی از برنامه های مهم دامپزشکی می باشد و همواره با انجام اقداماتی همچون: واکسیناسیون دام ها، خونگیری، تست، کشتار و حذف دام های آلوده تحت کنترل قرار می گیرد.

حدادزاده افزود: رعایت نکات بهداشتی در تهیه و مصرف لبنیات مصرفی خانوارها، مطمئن ترین روش ایمن سازی بدن درمقابل این بیماری می باشد.

این مقام مسئول با بیان ماندگاری مادام العمر میکروب تب مالت در بدن انسان، به شهروندان توصیه کرد: از مصرف هرگونه محصولات لبنی غیر بهداشتی فاقد استانداردهای لازم خودداری نمایند تا سلامت آن ها مورد تهدید قرار نگیرد.

نامبرده تهیه فراورده های لبنی پاستوریزه از مراکز معتبر و مجاز و دارای لیبل و مشخصات تولید بهداشتی، رکن اساسی پیشگیری از بروز بیماری تب مالت عنوان و اضافه کرد: جوشاندن شیر غیرپاستوریزه و نگهداری پنیر محلی حداقل به مدت 2 ماه در آب نمک از  نکات بهداشتی لازم الاجرا توسط مصرف کنندگان فراورده های لبنی می باشد.

حدادزاده در پایان با بیان آنکه اقدامات پیشگیرانه از سوی دامپزشکی به طور مستمر در حال اجرا می باشد؛ گفت: کنترل بیماری تب مالت نیازمند همکاری مردم از طریق رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف فراورده های لبنی می باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
ابتدا سازمان دامپزشکی به وظیفه اصلی خودش که واکسیناسیون بروسلوز گوسفند وبز است درست عمل کند و خونگیری و تست و کشتار موارد مثبت را مرتب انجام دهد بعد از مردم انتظار داشته باشد ....من به عنوان کلینسین که حتی لب به محصول لبنی غیر پاستوریزه نمیزنم درگیر بروسلوز به قول شما مادام العمر شدم به لطف بی مسیولیتی سازمان دامپزشکی
نظر شما
ادامه