کد خبر: ۵۵۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان محیط زیست درخصوص آخرین وضعیت مرگ پرندگان در میانکاله و بندر ترکمن توضیحاتی داد‌.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله استان مازندران اظهار کرد: ابهاماتی در فضای مجازی درخصوص خرید و فروش پرندگان در میانکاله منتشر شده بود که برای اطمینان خاطر بیشتر، این منطقه قرنطینه و شکار ممنوع شد.

او با اشاره به اینکه منطقه میانکاله به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش برای بررسی علت مرگ پرندگان است، افزود: در آزمایش‌های اولیه علت بیماری پرندگان بوتولیسم شناخته شد، اما نظرات متفاوتی در مورد علت مرگ این پرندگان همچون وبا وجود دارد که در این زمینه باید به نظرات سازمان دامپزشکی استناد کرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه همچنان بررسی‌های تخصصی در حال انجام است، گفت: از شروع تلفات پرندگان در میانکاله تا آخرین گزارش به دست آمده حدود ۱۷ هزار پرنده در این منطقه تلف شده اند.

منتظمی در خصوص مرگ پرندگان طی چند روز اخیر در بندر ترکمن، افزود: همچنین حدود ۲۶۰ پرنده که بیشتر آن از نوع چنگر بوده اند نیز در بندر ترکمن تلف شده اند، که بررسی‌ها تخصصی برای علت مرگ این پرندگان نیز از سوی سازمان دامپزشکی و محیط زیست در حال انجام است.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
4
دکتر منتظمی عزیز

تجدید نظر کنید
زیاد دیر نشده

بوتولیسم مسری نیست . آن هم در زمستان سرد
به خود آیید

کاری نکنید این کار تبدیل به لکه ننگی در تاریخ محیط زیست و دامپزشکی تبدیل شود.
نظر شما
ادامه