کد خبر: ۵۵۷۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که تلفات پرندگان مهاجر زمستان گذران همچنان در منطقه میانکاله کم و بیش ادامه دارد و تداوم این وضعیت تا زمان بازگشت این پرندگان دور از انتظار نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از چهارم بهمن ماه شروع شد و در یک هفته نخست به مرگ هزاران پرنده از گونه های مختلف انجامید.

«دکتر حسین رضوانی» روز چهارشنبه با تاکید بر این که ماموران دامپزشکی با همکاری محیط زیست بی درنگ و در اولین فرصت لاشه های پرندگان را جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن می کنند، افزود: به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۶۰ بال لاشه پرنده تلف شده جمع آوری می شود.

وی با تاکید بر این که در شرایط نامساعدی آب و هوایی به دلیل عدم ورود قایق به تالاب و مشکلات ناشی از آن نمی تون جمع آوری پرندگان تلف شده را انجام داد، گفت: یکی از دلایل تداوم تلفات، لاشه خوری دیگر پرندگان است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد پرندگان مبتلا به بوتولیسم به عنوان عامل اصلی تلفات با پرواز در مسافت های مختلف شبه جزیره میانکاله تلف می شوند و این موضوع سبب شده است تا شاهد وجود پرندگان تلف شده در همه نقاط تالاب باشیم.

رضوانی با تاکید بر این نکته که طبق اعلام و تاکید گذشته همچنان شرایط قرنطینه ای بر میانکاله حاکم و شکار پرندگان در این منطقه ممنوع است، گفت: طبق اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور علت تلفات پرندگان وحشی در تالاب بین‌المللی میانکاله مسمومیت طبیعی و یا همان بیماری بوتولیسم است.

طبق اعلام رسمی و غیر رسمی از تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله از چهارم بهمن ماه که نخستین تلفات مشاهده شده تا کنون حدود ۱۵هزار بال پرنده وحشی از سوی دامپزشکی و بیش از ۱۸هزار بال از سوی محیط زیست در ۱۲ گونه از پرندگان زمستان گذران گزارش شده است.

بیشترین تلفات مربوط به چنگر و فلامینگو بوده است.

نشست بررسی هه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحشی میانکاله در ساری 

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین از برگزاری نشست یک روزه بررسی همه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحش تالاب میانکاله در روز هفتم اسفند ماه سال جاری در ساری خبر داد.

وی گفت که این نشست با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه مسئولان و کارشناسان مرتبط سازمانی، کارشناسان و دوستداران محیط زیست برگزاری می شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
درنا و پلیکان که لاشخور نیستند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
١=تا ديروز ميگفتيد اب راكده بوتوليسم ايجاد شد حالا ميگين شرايط جوي نامساعده ؛ اين يعني اب تلاطم داره پس بوتوليسم رو رد كنيد.
٢= تا ديروز ميگفتيد سم بوتوليسم شديدا كشنده سريع ميكشه الان ميگي جاي ديگه غذا ميخورند در كل منطقه پرواز ميكنند و ميميرند يك سوال چرا غير از ميانكاله يافت نشدند؟ يه وجب خارج ميانكاله مثلا درياي آرام گلوگاه؟
٣= پرندگان گوشتخوار را نام ببريد همه چنگ و پليكان و فلامينگو گوشتخوارند؟
.................
نظر شما
ادامه