کد خبر: ۵۵۷۵

حکیم مهر - بر اساس اطلاعات رسیده به هیات تحقیق و تفحص، پاره ای از ابهامات در بخش محاسبه حق بیمه و جبران خسارت توسط کارشناسان صندوق بیمه محرز شده است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: اطلاعات رسیده به این هیات در حال جمع بندی و بررسیهای چند باره است.

محمدرضا حاجی اصغری افزود: عمده اطلاعات دریافت شده مبتنی بر نارضایتی بهره برداران بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این هیات در حال بررسی مجدد اساسنامه صندوق و چگونگی عملکرد صندوق بیمه و انطباق قانونی آن هستند.

حاجی اصغری ادامه داد: به نظر می رسد با وجودی که کارشناسان صندوق اعلام می کنند که بیش از 124 نوع محصول را تحت پوشش قرار داده اند، اما در عمل 90 درصد سطح پوشش بیمه برای 10 درصد محصولات کشاورزی است و 10 درصد باقیمانده را حجم قابل توجهی از محصولات شامل می شود که اصول و عدم هماهنگی نیز بر آن قابل پیش بینی است.

امکان تشکیل پرونده در محاکم قضایی وجود دارد

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اطلاعات رسیده به این هیات که با حضور کارشناسان بانک و کارشناسان غذایی مورد بررسی قرار گرفته است، پاره ای از ابهامات در بخش محاسبه و ارقام موجود دیده شده که اعلام قطعی آن مستلزم بررسی مجدد است.

وی یادآور شد: همچنین ابهاماتی در مصوبات مجمع عمومی صندوق وجود دارد که با بررسی مجدد، نتایج آن اعلام خواهد شد.

حاجی اصغری تاکید کرد: به نظر می رسد امکان تشکیل پرونده های قضایی علیه این صندوق در محاکم قضایی وجود داشته باشد. هرچند برای اظهار نظر قطعی هنوز زمان خواهد بود.

وی اظهار داشت: انتظار می رود پس از جمع بندی نهایی، خردادماه سال جاری گزارش تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صحن علنی مجلس آید.

 

 

نظر شما
ادامه