کد خبر: ۵۵۷۶

حکیم مهر - اولین پرورش‌دهنده‌ی کروکودیل در کشور گفت: 30 قطعه بچه کروکودیل به عنوان دومین محموله وارداتی به کشور و برای آغاز دوره پرورش این موجود در ایران،‌ آماده واردات است که اگر امور اداری آن تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام شود، وارد خواهد شد؛ در غیر اینصورت به دلیل گرم شدن هوا به آبان‌ماه موکول می‌شود.

مژگان روستایی با اشاره به واردات پنج قطعه کروکودیل مولد به کشور طی چند ماه اخیر، اظهار کرد: محموله‌ی دوم واردات 30 قطعه بچه کروکودیل در سن حدود یک سال است که از کشور مالزی آماده واردات است.

وی افزود: این تعداد بچه به‌منظور آغاز دوره پرورش در کشور است که اگر گرفتار امور اداری نشود تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد می‌شود در غیر اینصورت به‌دلیل گرم شدن هوا و استرس به این موجود، واردات این محموله به آبان‌ماه موکول خواهد شد.

روستایی اظهار کرد: در واردات محموله‌ی اول با بورکراسی‌های اداری بسیار طولانی مواجه شدیم که امید است این مراحل در واردات محموله‌ی دوم ایجاد نشود تا به زودی وارد دوره پرورش شویم.

به گفته این پرورش‌دهنده‌ی کروکودیل دوره‌ی پرورش کروکودیل سه سال است که محموله‌ها با توجه به گذراندن یکسال از دوره پرورش پس از دو سال نگهداری، آماده‌ی صادرات هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که این طرح اول پرورش کروکودیل در کشور است و نقطه‌ی شروع دوره پرورش است، اکنون پر ریسک‌ترین زمان در طرح است که نیازمند همکاری مسوولان است تا طولانی شدن امور اداری باعث شکست طرح نشود.

روستایی گفت: گردشگری از مزارع پرورشی یکی از منابع درآمد برای این مزارع است که در ایام نوروز امسال با توجه به بازدید مسافران زیاد از جزیره‌ی قشم و هنگام، بازدید از این مزرعه نیز مورد استقبال قرار گرفت.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه