کد خبر: ۵۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

نتایج تحقیقات متعددی نشان داده است که حدود ۵۹ درصد از بسته‌بندی ماهی‌ها به خصوص ماهی سفید حاوی چرب‌گوشت و جیوه است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از جدیدترین، حدود ۶۰ درصد از بسته‌بندی‌های ماهی به خصوص سوشی و ماهی‌سفید به اشتباه نام‌گذاری شده اند و حاوی جیوه هستند که به سلامتی افراد آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

نتایج تحقیقات متعددی نشان داده است که حدود ۵۹ درصد از بسته‌بندی ماهی‌ها به خصوص ماهی سفید حاوی چرب‌گوشت و جیوه است. چرب‌گوشت گونه‌ای ماهی است که مصرف آن می‌تواند سبب مشکلات گوارشی جدی در بدن افراد شود. به همین دلیل اگر ماهی سفید مصرف می‌کنید باید خیلی خوش‌شانس باشید که ماهی‌تان اصل باشد و حاوی جیوه نباشد.

اوشنا، گروه حفاظت از اقیانوس‌ها در آمریکا طی تحقیقات و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسید که حدود ۶۰ درصد از ماهی‌های فروخته‌شده و موجود در رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی ماهی سفید و اصل نیست و حاوی مقادیری از جیوه است.

پس از بررسی آزمایش‌های ژنتیکی و  DNA که بر روی بیش از ۱۲۰۰ نمونه ماهی در آمریکا انجام نشان داده شد که حدود یک سوم از آن‌ها به طرز نادرستی بسته‌بندی شده‌اند و ماده حاوی در بسته‌بندی با اطلاعات و برچسب روی آن همخوانی ندارند. حدود ۵۹ درصد از ماهی‌های بسته‌بندی‌شده و برچسب‌گذاری‌شده تحت عنوان «تونا»، اصل نبوده است و در آن ماهی دیگری بنام چرب‌گوشت وجود داشته است.

به همین ترتیب در رستوران‌هایی که سوشی سرو می‌شود نیز حدود ۷۴ درصد از نمونه ماهی‌ها به اشتباه برچسب‌گذاری شده بودند. بیشتری این موارد در کلان شهر‌هایی همچون شیکاگو، نیویورک و واشنگتن به چشم می‌خورد. در بیشتر این موارد به جای ماهی درج‌شده بر روی محصول، از ماهی‌های ارزان‌تر، بی‌کیفیت‌تر و مانده‌تر استفاده می‌شود .
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
4
سوشی ، ماهی نیست
سوشی نوعی غذا هست که از برنج پخته شده و ماهی خام تهیه شده
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
2
ترجمه نامناسب همراه با عدم اطلاع شخص مترجم با اطلاعات علمی به روز، موج می زند. انگار مجبور بوده یک چیزی بنویسد! چرا در هر موردی که تخصص ندارید وارد عرصه می شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
برادر نمیدانی دامپزشک ها در همه چیز تخصص دارند؟؟؟ اهانت به ساحت مقدسشان از اهانت به معصوم بدتر است. علم همان چیزی است که آنها می گویند.
امیر بابایی
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
با فرض اینکه مقاله؛ منبع معتبر دارد. آیا لزومی دارد سایت وزین حکیم مهر به خبری بپردازد که گونه ماهی و آن غذا در ایران وجود ندارد و اینگونه مردم را به نگرانی بیاندازد. با فرض اینکه ماهی سفید آمریکایی همان ماهی سفید شمال خودمان هست آیا کسی تا بحال دیده ماهی شمال در بسته بندی عرضه گردد؟؟!!
نظر شما
ادامه