کد خبر: ۵۵۷۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی تهران، خراسان رضوی، کازرون و سیستان و بلوچستان

 

برگزاری دوره آموزشی اصول و مبانی روابط عمومی و ارتباطات


دوره آموزشی سه روزه اصول و مبانی روابط عمومی و ارتباطات در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران برای روسای روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها برگزار می شود.
این دوره در تاریخ 29/1/90 لغایت 31/1/90 در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران برای روسای روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها برگزار می شود.
هدف اصلی از برگزاری دوره مذکور ارتقاء دانش و مهارت های مسئولین وکارکنان شاغل در روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی در زمینه بهداشت دام و کمک به بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری های دامی و بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان و.... به ویژه با توجه به نامگذاری سال 2011 میلادی به عنوان سال دامپزشکی که می بایستی حداکثر بهره برداری از این مناسبت در طی سال جاری بعمل آید اعلام شده است.

 

-------------------------------------

 

تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی از 113 میلیون کیلوگرم گذشت
 
تولید گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور خراسان رضوی با 11 میلیون کیلوگرم افزایش نسبت به سال 88 به 113 میلیون و 82 هزار کیلوگرم در سال89  رسید.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان تولید، حاصل ذبح 62 میلیون قطعه طیور است که در 14 کشتارگاه صنعتی طیور استان کشتار شده اند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: کشتار طیور در کشتارگاه های استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است و بر اثر اعمال نظارت های بهداشتی قبل و بعد از ذبح، طی مدت یادشده 518 هزار قطعه طیور به وزن یک میلیون کیلوگرم به علت بروز برخی بیماری ها، غیربهداشتی تشخیص داده شده و از چرخه مصرف حذف گردیده که غرامت این تعداد نیز به صاحبان آنها پرداخت شده است.
وی افزد علاوه بر مرغ، ماکیان دیگری از قبیل کبک، بلدرچین، بوقلمون و ... نیز به تعداد 92 هزار قطعه در کشتارگاه های طیور استان ذبح و در بازارهای مصرف به سبد غذایی خانوارها انتقال یافته است.
دکتر ازغدی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر وجود میزان غیرمتعارف آب در بسته بندی های مرغ خاطرنشان ساخت: وجود میزان کمی خونابه به مقدار حداکثر 10 تا 15 گرم در بسته ها طبیعی بوده اما بیشتر از این میزان به عنوان تخلف و تقلب در عرضه کالا محسوب شده و کلیه شهروندان می توانند مشخصات کشتارگاهی که این مرغ ها در آن بسته بندی شده را در مشهد با شماره های 7250025،7250035 اعلام و یا به سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان به شماره 30009900662462 پیامک کنند تا پی گیری های لازم از طریق گروه های نظارتی این مجموعه انجام شود و در شهرستان ها نیز موارد را به نزدیک ترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.
وی پی گیری تقلبات در عرضه مرغ را با توجه به بسته بندی گوشت مرغ و آلایش آن از جمله مزایایی دانست که به ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی کمک شایانی خواهد کرد و تصریح نمود برابر دستورالعمل های دامپزشکی، کلیه مشخصات تولیدکننده و محصول از قبیل؛ تاریخ تولید، انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی، آدرس کشتارگاه تولید کننده و ... روی بسته ها درج شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان اظهار امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک تمامی فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز نیز به صورت شناسنامه دار عرضه گردد تا امکان بروز تخلفات در عرضه  آن کاهش یابد.

 

--------------------------------------

 

جلسه تودیع ومعارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کازرون برگزار گردید
 
جلسه تودیع و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کازرون با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون و مدیرکل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون گزارشی از وضعیت کشاورزی و دامپروری شهرستان را ارائه کرد.

سپس مدیر کل دامپزشکی استان  با اشاره به نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: صنعت دام وطیور بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی است که امیدواریم با تلاش مضاعف بتوانیم شکوفائی هرچه بیشتر این بخش را شاهد باشیم.
 وی همچنین در خصوص مشکلات چندساله اخیر اعم از کمبود نیروی فنی و مشکلات ناشی از خشکسالی همچنین قاچاق دام زنده از کشورهای همسایه و بیماریهای نوظهور و سویه جدید بیماری تب برفکی در کشور ، بیماری آنفلوانزا و ppr مطالبی را بیان کردند .
 مدیرکل دامپزشکی استان فارس ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله سید محمد کاظم سعید در امر سرپرستی شبکه دامپزشکی شهرستان کازرون ، دکتر سید علیرضا مومنی را به عنوان سرپرست جدید این شبکه معرفی نمود.

 

--------------------------------------

 

اعلام شماره ارسال پیامک اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان
 
اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اعلام کرد : به منظور تسهیل در ارتباط هر چه بیشتر هم استانیهای محترم با اداره کل دامپزشکی استان، سامانه پیامک این اداره کل به شماره 09151926901 راه‌اندازی شد.
علاقمندان می‌توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق پیامک به این شماره ارسال نمایند.


 

نظر شما
ادامه