کد خبر: ۵۵۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه امسال نهاده‌های دامی از کشور چین وارد بنادر خوزستان نشده است، گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا از نهاده‌های دامی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» با اشاره به انجام آزمایش‌های تشخیص سلامت نهاده‌های دامی وارداتی در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بندر امام در خوزستان یکی از ورودی‌های واردات کشور است و نهاده‌های دامی از طریق این بندر وارد کشور می‌شوند، آزمایش‌های تشخیص سلامت روی نهاده‌ها با وجود هزینه‌های بالای این آزمایش، در خوزستان انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه آزمایشگاهی تشخیص سلامت نهاده‌های دامی، بسیار افزایش یافته است اما با توجه به اهمیت این موضوع، با هر قیمتی در این زمینه اقدام  می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، حدود ۱۰ میلیون تن نهاده دامی از طریق بندر امام وارد خوزستان شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه امسال نهاده دامی از کشور چین وارد خوزستان نشده است، تصریح کرد: در سال جاری نهاده‌های دامی از کشورهای مختلف از جمله برزیل، هند، اوکراین، رومانی و دانمارک وارد شده است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه امسال نسبت به سال گذشته، حجم زیادی از نهاده‌های دامی از کشورهای مختلف وارد ایران شده است اما مشکل خاصی در خصوص سلامت نهاده‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص احتمال انتقال کرونا از طریق نهاده‌های دامی، تصریح کرد: احتمال انتقال ویروس کرونا از نهاده‌های دامی وجود ندارد زیرا این ویروس برای ماندگاری به موجود زنده نیاز دارد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
آقای دکتر ریز قطرات و محیط مرطوب و سطوح از منابع ویروس هستند که در محلی پر رفت و آمد از عوامل انتشار آلودگی اند....بهتر بود میگفتید انتقال انسان به انسان وجود دارد و چون محل تردد افراد مختلف است احتمال آلودگی وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
1
با دستگیره ماشین منتقل میشه اما با نهاده نمیشه!!!!

با دسته مترو منتقل میشه اما با نهاده نه!!!!!
نظر شما
ادامه