کد خبر: ۵۵۸۱۱

دانشجویان دانشگاه «ادینبرو»(Edinburgh)  به لیست دانشجویانی پیوستند که خواستار ممنوعیت استفاده از گوشت گاو در رستوران‌های دانشگاه شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا ، در راستای تغییرات آب‌وهوایی، گروه زیادی از دانشجویان بریتانیایی خواستار ممنوعیت استفاده از گوشت قرمز در غذاخوری‌های دانشگاه‌های این کشور شدند.

حال دانشجویان دانشگاه ادینبرو هم به این جرگه پیوستند و دانشجویان این دانشگاه نسبت به حذف غذاهای گوشتی در رستوران‌ها و کافه‌های دانشگاه، رای‌گیری کردند که ۵۱ درصد موافق بودند.

«کاترین کوربت»(Catherine Corbett)  رئیس انجمن دامپزشکی ادینبرو اظهار کرد، این حرکت یک "فضاحت" است. ما باید گوشت گاو را به روشی پایدار تهیه کنیم. به عنوان مثال می‌توانیم مصرف گوشت را کاهش دهیم و به حمایت از کشاورزان محلی اسکاتلندی بپردازیم.

وی ادامه داد، اجتناب مردم از مصرف گوشت گاو، پاسخ مناسبی برای این موضوع نیست.

کوربت افزود، در دانشگاه ادینبرو تحقیقی انجام شده که ثابت می‌کند گاوها نقش مهمی در تولید مواد غذایی پایدار در آینده دارند.

در دسامبر سال گذشته، دانشجویان دانشگاه "آنگلیای شرقی"(UEA)  نظر مخالفی داشتند و رای دادند که ممنوعیت فروش گوشت گاو در رستوران‌های دانشگاه لغو گردد.

دانشگاه هم اعلام کرد که این ممنوعیت به دلیل تغییرات آب‌وهوایی اتخاذ شده است. اما اتحادیه دانشجویان دانشگاه "آنگلیای شرقی"، خواستار لغو این تصمیم شد.

منبع: دانشگاه ادینبرو

 
نظر شما
ادامه