کد خبر: ۵۵۸۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

اگر از حیوانی نگهداری می کنید با این پیش فرض که این حیوان آلوده است تمام مراقبت ها یعنی رعایت فاصله مناسب، استفاده از ماسک و دستکش برای نگهداری و غذا دادن به حیوان را در نظر بگیرید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بهداشت نیوز، «دکتر مهرداد روانشاد» عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت مدیره انجمن ویروس شناسی ایران تاکید کرد: از تماس با حیوانات خانگی اکیدا اجتناب کنید!

او گفت: حیوانات خانگی و حیواناتی که در نزدیکی محل زندگی افراد حضور دارند می توانند ویروس را به انسان انتقال دهند و این خود یک فاکتور خطر مهم است، البته هنوز به طور قطعی این مسأله اثبات نشده است.

وی افزود: چون هنوز فعالیت و روند انتقال کرونا ویروس کاملا شناخته شده نیست، شرط احتیاط این هست که حتی المقدور از تماس مستقیم با حیوانات اهلی و حیواناتی که به صورت خانگی هستند اکیدا اجتناب شود چراکه احتمال انتقال ویروس از طریق انسان آلوده به حیوان و پس از آن از حیوان آلوده شده به انسان سالم دیگر وجود دارد.

علائم بالینی کرونا در حیوانات خفیف است

دکتر روانشاد در این خصوص اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی یکی از مواردی  که  به منظور احتیاط لازم در خصوص عدم انتقال اغلب عفونت هامخصوصا ویروس کرونا روی آن تأکید کرده، عدم نگهداری از حیوانات و عدم اجازه ورود حیوانات به حریم خصوصی، محیط های داخل  منزل و اتاق ها می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن ویروس شناسی ایران گفت: در این بازه چند ماهه که امکان دارد ویروس با شدت بیشتری شایع شود، به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، ضمن دوری از حیوانات خانگی، صاحبان این حیوانات اگر علائم ظاهری و بالینی خاصی از بیماری در آن ها را دیدند، سریعا به دامپزشکی مجرب مراجعه نمایند. باید در نظر داشت که علائم بالینی در حیوانات بسیار خفیف و جزئی است. 

گربه ها خطرناکند!/ قرنطینه حیوانات کار مؤثری نیست

وی با تأکید بر اینکه یکی از حیواناتی که می تواند خطرناک باشد گربه است، ادامه داد: یکی از منشاء های انتقال کرونا ویروس که در چین مطرح شده، یک نوع نژاد بومی گربه بوده که توانسته ویروس را از خفاش گرفته و به انسان ها منتقل کند.

روانشاد قرنطینه را برای حیوانات خانگی مؤثر ندانست و گفت: چرا که مشخص شده بعضی از حیوانات فاقد علائم هستند و این مطلب در مطالعاتی که در چین انجام شده، به اثبات رسیده است.

او  توصیه ای مهم برای صاحبان حیوانات خانگی داشت: ما در این روزها دوری از تمام حیوانات حتی پرندگان خانگی را پیشنهاد می هیم اما اگر از حیوانی نگهداری می کنید با این پیش فرض که این حیوان آلوده است تمام مراقبت ها یعنی رعایت فاصله مناسب، استفاده از ماسک و دستکش برای نگهداری و غذا دادن به حیوان را در نظر بگیرید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
دکتر زیاد انگلیسیش خوب نبوده سارس و مرس وکوید ۲۰۱۹ رو مخلوط خونده و نتیجه گیری کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کاملا موافیم
نظر شما
ادامه