کد خبر: ۵۵۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مسئول گروه جهادی - دامپزشکی دانشگاه شهید چمران در خصوص شیوع ویروس کرونا در میان حیوانات، ویژه حیوانات خانگی گفت: هنوز نمونه‌ای از ابتلای حیوانات به ویروس کرونا، نه در چین، نه در ایران و نه دیگر نقاط جهان مشاهده نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «محمدجواد چراغی‌پور» افزود: اکثر دامپزشکان معتقدند که بهتر است در این شرایط افرادی که حیوان خانگی دارند، نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ البته این نکات بهداشتی با توجه به هر حیوان متفاوت است .

چراغی‌پور ادامه داد: از آنجا که بعضا افراد از سگ و گربه نگه‌داری می‌کنند، بهتر است که مداوم و بیشتر از گذشته، محل نگه‌داری این حیوانات را تمیز و ضد عفونی کنند و به نکات ضد انگل، آنتی‌بیوتیک‌های لازم و واکسن‌ها جدی و مرتب توجه کنند .

وی تصریح کرد: توصیه همه دامپزشکان و پزشکان نیز همین است که افراد نکات بهداشتی در مواجه با حیوانات چه حیوانات خانگی ضدعفونی شده و چه دیگر حیوانات را رعایت کنند .

مسئول گروه جهادی - دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اظهار داشت: بیشترین نگرانی دامپزشکان برای دامداران است که در روستا‌های دورافتاده ساکن هستند چراکه این افراد از موارد بهداشتی ضعیفی برخوردار هستند و اگر این ویروس به این دست از روستا‌ها برسد، قطعا شیوع آن به مراتب بیشتر می‌شود .

وی در خصوص میزان احتمال شیوع این ویروس از طریق حیوانات گفت: خانواده کرونا ویروس در حیوانات نیز بیماری ایجاد می‌کنند برای مثال این ویروس در طیور عامل برونشیت می‌شود، اما از حیوان به انسان سرایت نمی‌کند و تا کنون نیز موردی یافت نشده است .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Germany
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
اولین نکته‌ای که در مورد کروناویروس‌ها وجود داره اینه که زئونوتیک هستند و بین انسانها و حیوانات منتقل میشن.
نظر شما
ادامه