کد خبر: ۵۵۸۵۹
 
 

شبکه‌های دامپزشکی مریوان و دیواندره با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از ممنوع اعلام شدن ورود و خروج هرگونه دام زنده از این شهرها تا اطلاع ثانوی بدلیل پیشگیری از شیوع بیماری واگیردار خبر دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس شبکه دامپزشکی مریوان اظهار داشت: در راستای پیشگیری از انتقال و وقوع بیماری‌های واگیر دار هر گونه نقل و انتقالات (ورود و یا خروج) دام زنده در این شهرتسان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

«مسعود خاتمی» افزود: دامداران و چوبداران شهرستان به منظور حفظ بهداشت و سلامت افراد جامعه موضوع را رعایت و از مراجعه به شبکه دامپزشکی و سایر ارگان‌های ذیربط خودداری کنند و در صورت هرگونه درخواست و یا پیگیری موضوع فقط با شماره ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس حاصل نمایند.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: در صورت مساعد شدن شرایط و موافقت مراجع ذیصلاح مجددا این شبکه آماده خدمت رسانی به دامداران و چوبداران شهرستان است و این ابلاغ لغو خواهد شد.

وی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی در اجرای دستوالعمل های سازمانی خود پیشرو در کنترل و پیگشیری از وقوع انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و ارتقای سطح سلامت و بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت افراد جامعه است.

فاز دوم مایه کوبی علیه بیماری نیوکاسل در مریوان آغاز شد

خاتمی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم مایه کوبی دام علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان گفت: در راستای برنامه ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل فاز دوم اجرای این طرح در شهرستان آغاز شد.

وی افزود: به منظور بهینه کردن اجرای فرایند مایه کوبی با پوشش حداکثری در میان طیور روستایی توسط اکیپ های مبارزه با بیماری های طیور بخش دولتی این شبکه به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: اجرای فاز دوم واکسیناسیون بیماری نیوکاسل با اولویت کاری واحدهای کانون این بیماری، پرجمعیت، شعاع و مناطق پرخطر با رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تامین کامل واکسیناسیون مورد نیاز و نیز بخشی از ماده تثبیت کننده جهت اجرای فاز دوم طرح، از تمام دامداران تقاضای همکاری با اکیپ های اعزامی شبکه دامپزشکی را داریم.

ممنوعیت ورود و خروج دام از دیواندره

روابط عمومی شبکه دامپزشکی دیواندره نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیرو مصوبات کمیته‌های استانی در راستای پیشگیری از انتقال و وقوع بیماری‌های واگیر دار نقل و انتقالات (ورود و یا خروج) دام زنده از این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

از دامداران شهرستان تقاضا داریم در جهت حفظ سلامت خود و خانواده هایشان این موضوع را رعایت کرده و از مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان‌های ذیربط برای دریافت مجوز خودداری کنند و در صورت هرگونه درخواست و یا پیگیری موضوع به صورت تلفنی با شماره ۳۸۷۲۲۴۴۱ تماس بگیرند.

این ممنوعیت موقتی است و به محض مساعد شدن شرایط و موافقت مراجع ذیصلاح مجددا این شبکه آماده خدمت رسانی به دامداران و چوبداران شهرستان در صدور مجوز حمل و جابجایی دام های زنده خواهد بود.

براساس پیگیری های انجام شده این ممنوعیت جابجایی دام زنده در دیگر شهرستان های استان کردستان نیز توسط شبکه های دامپزشکی به دامداران ابلاغ شده و دستورالعمل کلی است که در همه مناطق استان قابلیت اجرایی دارد.

 

نظر شما
ادامه