کد خبر: ۵۵۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌دره گفت: خرید و فروش پرنده در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «توکل سلیمانی» اظهار کرد: پیرو بررسی‌های کارگروه مدیریت بحران شهرستان و کارشناسان اداره دامپزشکی و محیط‌زیست به جهت وقوع آنفلوانزای فوق‌ حاد پرندگان در برخی از مناطق و نیز شیوع ویروس کرونا، عرضه، خرید و فروش هر نوع پرنده ممنوع است.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه فعالیت خرید و فروش پرندگان، فرد عرضه‌کننده مرتکب جرم شده و پیگرد قضایی خواهد داشت.

این مسئول با بیان این‌که آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است، ادامه داد: این بیماری یکی از بیماری‌های به شدت واگیردار و کشنده در پرندگان است که به دستگاه تنفس و گوارش آسیب می‌رساند.

سلیمانی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به این بیماری، تصریح کرد: کنترل نشدن به موقع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیر اقتصادی در صنعت طیور، همچنین آسیب‌های حفاظتی در خصوص گونه‌های در معرض خطر و تهدیدی برای انقراض نسل این گونه‌ها باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌دره خاطرنشان کرد: شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان به دلیل مرگ جمعیت بالایی از پرندگان و انسان‌ها، موجب ممانعت از تجارت پرندگان و تهدید امنیت غذایی بسیاری از کشورها شده است، از این جهت انجام اقدامات کنترلی در راستای مقابله با شیوع و گسترش این بیماری ضرورت دارد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
بعد اداره بدون تجهیزات ایمنی ما رو می فرسته نمونه برادری و خونگیری جهت نیوکاسل بومی روستایی خدایا به دادمان برس
نظر شما
ادامه