کد خبر: ۵۵۸۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: میدان دواب این شهرستان تا اطلاع ثانوی به علت شیوع احتمالی بیماری کرونا تعطیل شده‌ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسماعیل محمدیانی» افزود: این اقدام پیشگیرانه با توجه به تاثیر نقل و انتقال در شیوع بیماری کرونا ویروس انجام شده است.

وی با بیان اینکه میدان دواب بوکان بزرگ‌ترین میدان در غرب کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: این بازار هفتگی در روزهای شنبه هر هفته در بوکان دایر می‌شد که به علت مهاجرت برخی از بازاریان از استان‌هایی نظیر تهران، قم، زنجان، کرمانشاه، کردستان و دیگر شهرستان‌ها برای معامله دام از قبیل گاو و گوسفند و به علت تجمع بیش از سه هزار نفر در هفته در آن تعطیل شد.

وی با بیان اینکه هر هفته حدود سه هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام بزرگ وارد این بازار می‌شود، اظهار داشت: به محض بهبود شرایط و پس از بررسی کامل، این بازار هفتگی با همکاری مسوولان بهداشت و درمان بوکان بازگشایی خواهد شد.

میدان دواب بوکان گوشت استان‌های تهران، قم و دیگر شهرهای پرجمعیت کشور را تامین می‌کند که علاوه‌بر خریدوفروش دام دیگر اقلام زندگی مردم از مواد غذایی گرفته تا اثاثیه منزل در حاشیه این بازار نیز خرید و فروش می شود.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۳۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان غربی نیز ۳۶ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز امروز، پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
الحمدالله، این میدان دام بدلیل عدم نظارت درست، کانون انواع بیماری هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
1
.........................
آخه مگر کسی قبول داره که COVID 19 بیماری مشترک هست؟
چرا میادن دام چهارشنبه بازار میاندوآب که بزرگتر از بوکان و در جوار بوکان هست، تعطیل نشد؟
چرا در هیچ شهر دیگری میادین دام تعطیل نشدند؟
.............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
سیاست یک بام و دو هوا معنی دارد
شاید معنی اقتصادی
نظر شما
ادامه