کد خبر: ۵۵۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به دنبال تعطیلی میادین دواب و بازارهای هفتگی در برخی شهرستان‌ها، جمعه بازار این شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی فتاحی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان و کارگروه سلامت شهرستان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا صورت گرفته‌است.

وی با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های دامپروری در آذربایجان‌غربی است، افزود: در چهار روز از هفته، پنج میدان دواب در میاندوآب فعالیت و از بیشتر نقاط کشور از جمله تهران، قم، قزوین، شمال و جنوب کشور برای خرید و فروش دام به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از میادین دواب این شهرستان در روزهای جمعه در روستای گوگ‌تپه دایر می‌شود، بیان کرد: با بهبود شرایط فوق و پس از بررسی کامل، بلافاصله با نظر و همکاری مسوولان حوزه سلامت فعالیت بازارهای دام این شهرستان از سرگرفته می‌شود.

«فتاحی» همچنین با بیان اینکه هر اقدامی در شرایط فعلی فقط برای سلامت مردم است، گفت: تعطیلی میادین دواب این شهرستان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه و بازار شهر باروق از قبل توسط رسانه‌ها و نهادهای متولی به اطلاع مردم رسانده شده بود ولی برخی به جای اهمیت دادن به سلامت خود و شهروندان و بدون توجه به هشدارهای بهداشتی در مکان‌های نزدیک به محل اصلی میدان و یا خود میدان نسبت به خرید و فروش دام می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از قدرت بالایی در انتقال برخوردار است، افزود: این روند قابل قبول نیست و انتظار می‌رود مردم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا هر چه سریع‌تر این بیماری مهار شود.

میاندوآب دارای ۷۴ هزار راس دام سنگین و ۴۳۵ هزار راس دام سبک است که سالانه به طور متوسط ۱۱۵ هزار تن محصول دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۳۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان غربی نیز ۳۶ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر که یک بانوی ۵۵ ساله بود مثبت اعلام شده بود که روز گذشته با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
با عرض پوزش به حضور محترمتون ميرسونم كه رييس شبكه دامپزشكي مياندواب جناب دكتر مهدي فتاحي داراي مدرك phd
از دانشگاه اروميه و متخصص بيماريهاي داخلي دام بزرگ و يكي از حاذق ترين دامپزشكان آذربايجان غربي ميباشند. طوري نوشتيد مهدي فتاحي انگار شاگرد كلاس اول دبستان مادرتون هستند. لطفا اصلاح بفرماييد.
نظر شما
ادامه