کد خبر: ۵۵۹۰۴

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: نگهداری از حیوانات خانگی در صورت عدم حضور در خیابان‌ها و حفظ سلامت موجب ابتلا به بیماری کرونا نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «دکتر ایرج خسرونیا» روز جمعه در خصوص انتقال بیماری کرونا از حیوان به انسان‌ افزود: یک حیوان در صورت عدم ابتلا به ویروس یا میکروب به طور حتم ناقل بیماری به انسان نیست.

وی ادامه داد: نگهداری از حیوانات خانگی در صورت سلامت، آسیب پذیری در برابر ویروس کرونا را افزایش نمی دهد؛ اما ارتباط این موجودات با حیوانات خیابانی گاه موجب ایجاد آلودگی می شود.

گشت و گذار حیوانات در خیابان ممنوع

خسرونیا در مورد گشت و گذار حیوانات خانگی در خیابان‌ها افزود: حضور حیوانات خانگی در خیابان ها به منظور گشت و گذار می تواند سبب ایجاد آلودگی شود اما در صورت نگهداری صرف در منازل و حفظ سلامت آن‌ها، آسیب پذیری در برابر ویروس کرونا را تشدید نمی کند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور افزود: حضور حیوانات خیابانی از جمله سگ و گربه در خیابان ها در صورت عدم ابتلا به ویروس کرونا ناقل این بیماری نخواهند بود؛ اما بی شک این ابتلا در آن‌ها نامعلوم است.

راه های پیشگیری از کرونا برای صاحبان حیوانات خانگی  

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به صاحبان حیوانات خانگی در خصوص پیشگیری از کرونا، توصیه کرد: رعایت اصول بهداشتی همچون شست وشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس با بیماران و همچنین افراد مشکوک به بیماری، عدم روبوسی، دست دادن و بغل کردن در کاهش ابتلا به این ویروس و همچنین دقت در سلامت حیوانات خانگی در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است.

به گفته خسرونیا، استفاده از ضدعفونی کننده‌ها در این رابطه بسیار موثر است؛ اما بهره گیری از آب و صابون بیش از ضدعفونی کننده‌ها برای پاکسازی توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است که به گفته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به ۶۱ نفر و تلفات ناشی از آن نیز به ۱۲ نفر رسیده است.

 

نظر شما
ادامه