کد خبر: ۵۵۹۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: موردی از آنفلوانزای پرندگان در خرم‌دره مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی حیدری» با اشاره به این‌که همزمان با فصل سرد سال، همواره نگرانی از شیوع آنفلوانزای فوق‌ حاد پرندگان قوت می‌گیرد، اظهار کرد: این ویروس به راحتی در فصل سرد سال گردش دارد.

وی با بیان این‌که موارد مثبتی از ویروس آنفلوانزای فوق‌ حاد پرندگان در شهرستان خرم‌دره مشاهده نشده است، تصریح کرد: با توجه به مشاهده موارد مثبت در شهرستان‌های هم‌جوار پیشگیری و کنترل این موضوع در دستور کار جدی قرار دارد.

حیدری با اشاره به عرضه غیربهداشتی پرندگان در بازارهای محلی و ورودی خروجی شهرستان، یادآور شد: ممنوعیت خرید و فروش پرندگان بیشتر شامل افرادی است که در بازارهای محلی و ورودی و خروجی شهرها، پرندگان را به صورت غیربهداشتی عرضه می‌کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌دره، با اشاره به فعالیت پرنده فروشی‌های مجاز در سطح شهرستان خرم‌دره، تاکید کرد: اگر قرار باشد پرنده‌فروشی در سطح شهر تعطیل شود، باید به دستور دادستان باشد.

این مسئول با اشاره به علایم بیماری در پرندگان، افزود: برخی از این علائم، شامل انتشار سریع بیماری در کله و شروع ناگهانی و رو به رشد تلفات، ژولیدگی پرها، بی‌حالی، افسردگی، علائم تنفسی حاد مانند عطسه، سرفه و ترشحات از بینی و چشم، کاهش ناگهانی مصرف دام، کاهش شدید تولید تخم‌مرغ، تولید تخم‌مرغ با پوسته نرم، تورم ناحیه سر و صورت همراه با سیانوزه تاج و ریش است.

حیدری با اشاره به علائم بیماری در طیور نیز افزود: شروع ناگهانی و کاهش شدید مصرف آب در چشم، علائم تنفسی حاد، سیاه و متورم شدن تاج و ریش، خونریزی در زیر پوست ساق یا ژولیدگی پرها، کاهش شدید تولید تخم‌مرغ از علائم بیماری است.

وی با بیان این‌که پرندگان وحشی به‌ویژه پرندگان آبزی مهاجر عامل انتقال بیماری در سراسر جهان هستند و ایران هم در مسیر مهاجرت پرندگان است، ادامه داد: تماس با طیور آلوده، تماس با تجهیزات آلوده مانند لباس کار، آب، دان، کشف و وسایل آلوده تماس با کود و مرغ و بستر آلوده از دیگر راه‌های انتقال این بیماری هستند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
1
یا خدا
هر وقت دامپزشکی چیزی را تکذیب کند ، من نگران میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
1
« تصریح کرد: با توجه به مشاهده موارد مثبت در شهرستان‌های هم‌جوار...»

یعنی مشاهده شده؟
ولی فکر نکنم سازمان تایید کند.

تقصیر روسای ادوار قبل سازمان بوده
نظر شما
ادامه