کد خبر: ۵۵۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر قرنطیه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون در دنیا هیچ ابتلای ویروس کرونا به دام و طیور گزارش نشده و این موضوع را در ایران نیز نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید بهمن نقیبی» روز شنبه افزود: ویروس کووید - 19 همانند ویروس‌های مرس و سارس منشا اصلی آن از حیوان به انسان است.

وی اظهارداشت: تاکنون ابتلای ویروس کووید - 19 از انسان به دام و طیور در هیچ جای دنیا گزارش نشده است.

نقیبی تصریح کرد: احتمال آن می‌رود در اثر عطسه و نشستن این ویروس روی سطح بدن دام یا طیور به صورت مکانیکی قابل انتقال به افراد دیگر باشد اما این‌که از انسان به حیوان ابتلا پیدا کند تاکنون گزارش نشده است.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور توصیه کرد: با توجه به وجود این ویروس در کشور لازم است مردم گوشت ومرغ مورد نیاز مصرفی خود را به طورکامل پخته و مصرف کنند.

وی با بیان این‌که ویروس کرونا در دمای 25 درجه سانتیگراد از بین می رود، گفت: نگرانی در خصوص تغذیه مردم نداریم زیرا ایرانی‌ها خام خواری ندارند بلکه غذا را در دمای 100 درجه سانتیگراد پخت می‌کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید– ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۵۰ کشور جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
پس اون سگ چطور مثبت بوده؟ناقل یا شایدم مخزن که میتونن باشن ...................
نظر شما
ادامه