کد خبر: ۵۵۹۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در میان کارکنان، ماشین آلات و وسایل موجود در کشتارگاه‌های جنوب تهران اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «وحید رستگاری» روز شنبه اظهار داشت: همزمان با اولین گزارش‌ها در خصوص انتشار ویروس کرونا در کشور، اداره دامپزشکی شهرستان ری برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار آن در سبد غذایی مردم پایتخت اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه در ورودی کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان ری دماسنج‌های لیزری برای سنجش دمای بدن صلاخان، قصابان، کارگران و رانندگان کار گذاشته شده است، افزود: تمامی افرادی که در فرآیند تولید گوشت فعالیت می کنند در صورت داشتن دمای بالا و تب اجازه ورود به داخل کشتارگاه را نخواهند داشت.

رستگاری ادامه داد: کارکنان و کارگران کشتارگاه‌هایی که علائم بسیاری جزیی ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند باید تمامی تست‌های لازم را بدهند تا در صورت صحت و سلامتی اجازه ورود به خط تولید را داشته باشند.

این مسئول با به شستشو و ضد عفونی کردن خط کشتار، میز کارهای استیل و سطوح سنگی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی سطوح کشتارهای در وهله اول توسط دستگاه های کارواش به صورت دقیق شستشو می شوند و پس از آن ضد عفونی می شوند.

رستگاری یادآور شد: ضد عفونی کردن کشتارگاه ها توسط الکل ۹۹ درصد، مواد مخصوص ضد عفونی و آب انجام می شود تا گوشت مصرف مردم در نهایت دقت و پاکیزگی تولید شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ری در ادامه در خصوص نظارت این اداره بر روی ماشین های یخچالدار حمل گوشت نیز گفت: تمامی ماشین آلات حمل گوشت در ورودی کشتارگاه‌ها شستشو و سپس ضد عفونی می شوند تا در فرآیند انتقال نیز گوشت‌های تولید شده از هر گونه آلودگی مصون بمانند.

 رستگاری با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان ری نظارت دقیقی بر نحوه توزیع گوشت در مراکز فروش دارد، عنوان کرد: کارشناسان این اداره بهداشت محیط مراکز عرضه و مواد اولیه در رستوران ها را از نظر سلامت و بهداشت به صورت  دقیق کنترل می نمایند.

شهرستان ری با دارا بودن چهار کشتارگاه دام و هفت کشتارگاه طیور یکی از مراکز عمده تولید گوشت سفید و قرمز در استان تهران محسوب می شود.

این شهرستان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
2
آقای دکتر عزیز
الکل 99 درصد برای ضدعفونی مناسب نیست و باید 70 درصد استفاده گردد.
شستشو با دستگاه کارواش؟
ضدعفونی؟
با چی؟
شما شخصا در این کشتارگاه های مذکور حضور داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
حالا یک چیزی گفت ، عاقلان میفهمند ، رییس شبکه ما از وقتی کرونا وارد شده اداره نمیاد! کشتارگاه ها الان دستکش و ماسک هم ندارن چه برسه به ضد عفونی
نظر شما
ادامه