کد خبر: ۵۵۹۲۸
 
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور - شیراز، از کسب گواهینامه بین المللی شرایط خوب تولید برای صادرات واکسن های ویروسی طیور این شعبه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی شیرازی نژاد» درباره موفقیت موسسه رازی شعبه شیراز مبنی بر دریافت جی ام پی (GMP) صادرات واکسن های طیور گفت: این شعبه یکی از بزرگترین مراکز ساخت واکسن های دامی، طیور و آبزیان در جنوب کشور است و به تازگی با کسب مجوز صادرات واکسن های طیور برای نخستین بار در کشور، گامی تازه در عرصه واکسن سازی برداشته است.

وی افزود: شعبه جنوب کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به علت وجود تجهیزات به روز و مدرنیزه توانایی صادرات واکسن های ویروسی طیور به کشورهای منطقه را به دست آورده و این نویدی روشن برای آینده واکسن سازی کشور محسوب می شود.

دکتر شیرازی نژاد اضافه کرد: نیوکاسل، آنفلوانزا و دوگانه نیوکاسل- آنفلوانزا، واکسن های مهم ویروسی طیور بوده که در موسسه رازی شعبه شیراز تولید می شود و در سبد محصولات صادراتی این شعبه قرار گرفته اند.

رئیس موسسه رازی شعبه جنوب کشور، با اشاره به حمایت مدیریت موسسه رازی از توسعه فعالیت های این شعبه، از برنامه هایی مبنی بر کسب جی ام پی تمام محصولات شعبه خبر داد و گفت: جی ام پی یا شرایط خوب ساخت، معتبرترین گواهی بین المللی است و به معنی رعایت کامل اصول ساخت واکسن از ابتدا تا انتها و در تمام مراحل و فرآیندهای تولید براساس استاندارد بین المللی است.

وی تاکید کرد: واکسنی که به این روش تولید می شود با سایر واکسن های تولیدی شرکت های مختلف دنیا قابل رقابت بوده و از بالاترین درجه کیفی برخوردار است.
 
نظر شما
ادامه